۲۳ تیر ۱۴۰۴، ۱۱:۴۴

فغان از داوری که غیرت نداشت!

فغان از داوری که غیرت نداشت!

در روزهایی که خون هزاران شهید ایرانی در حمله ۱۲ روزه صهیونیستی هنوز روی زمین گرم است، دست دادن علیرضا فغانی به ترامپ عامل و حمایتگر حمله وحشیانه به ایران، خیانت به وطن بود.

خبرگزاری مهر - مجله مهر؛ مریم علی‌بابایی: در جهانی که موضوعات اجتماعی، سیاسی، ورزشی و شرافت انسانی دیگر دیوار بلندی میانشان ندارد، کنش‌های نمادین بیش از پیش و برای همیشه معنا می‌سازند. تصویر دست دادن علیرضا فغانی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در پایان بازی چلسی و پاری سن ژرمن در جام جهانی باشگاه‌ها، نه فقط یک برخورد دیپلماتیک ساده نبود؛ بلکه نمادی بود از آنچه یک فرد می‌تواند در قبال هویت، وطن و دردهای مردم‌اش فراموش کند.

علیرضا فغانی، داور فوتبال که روزی با قضاوت‌هایش در میادین جهانی با نام بلندآوازه ایران مطرح شد، امروز در قاب دیگری ظاهر شده قابی که در آن دیگر صدای بلند سوت نیست بلکه سکوتی سنگین از بی‌تفاوتی و شریف نبودن و بی‌غیرتی به گوش می‌رسد. شاید در گذشته با سوت‌های دقیقی که داشت در رقابت‌های جهانی، استاندارد قضاوت را بالا برده است اما امروز او در تصویر دیگر فرو ریخته. حالا فغانی دیگر داور نیست؛ بلکه خود به موضع قضاوت بدل شده، قضاوتی سخت.

فغانی با این حرکت، نه فقط به مردم کشورش بلکه به شرافت داوری هم پشت کرد. داور باید بی‌طرف باشد، اما نه در برابر جنایت و ظلمی که به کشورش شده، بی‌طرفی در این صحنه، عین خیانت است. اینکه انسانیت را به لبخند دیپلماتیک بفروشید، یعنی هیچ غیرتی به خاک و وطن‌ات نداشته‌اید و ندارید.

ما در تاریخ ورزش‌مان قهرمان و پهلوانی داشتیم همچون «غلامرضا تختی»؛ مردی که نه فقط در میدان کشتی، بلکه در میدان شرافت، انسانیت و وجدان، همیشه قهرمان بود. تختی کسی بود که در برابر ظلم، در برابر دربار، در برابر تمام اشکال تحقیر مردمش، سر خم نکرد. هیچ‌وقت در برابر قدرت، شرافتش را نفروخت. حالا اما، در سوی دیگر این تاریخ، تصویر فغانی را داریم؛ مردی که مقابل ترامپ، رئیس‌جمهوری قمارباز و جنگ‌طلب ایستاده و نه‌تنها سر خم می‌کند، بلکه با لبخند و صمیمیت ظاهر می‌شود. مردی که مقابل چهره‌ای می‌ایستد که از حمله وحشیانه نتانیاهو به ایران حمایت کرده، هیچ غیرتی از خود نشان نمی‌دهد. این فقط یک قیاس ساده نیست؛ این مقایسه دو جهان‌بینی است، جهان تختی‌ها که زیستن برای شأن ملت‌اش را انتخاب کرده و جهان فغانی‌ها که زیستن برای اعتبار شخصی در مدار قدرت را انتخاب می‌کند!

پس چه شد آن «غیرت ایرانی» که بارها درباره‌اش حرف زدید؟ چه شد آن «میهن» که اسمش را یدک می‌کشیدید؟ مگر قرار نبود قضاوت، با وجدان همراه باشد؟ کدام وجدان، در برابر چهره ترامپ قمارباز و جنگجو لبخند می‌زند؟ فغانی در آن تصویر نماینده هیچ ایرانی نبود جز نماینده خودباختگی و بی‌غیرتی.

شاید بتوانیم بگوییم که رفتن به استرالیا، انتخابی شخصی بود. اما دست دادن با فردی که علناً در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه صهیونیستی به ایران حمله کرده است و از حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به ایران حمایت کرده که بیش از هزاران نفر را به شهادت رسانده است و بارها در مواضع رسمی، مردم این سرزمین‌مان را «تهدید» دانسته، دیگر انتخابی صرفاً شخصی نیست، این یک موضع‌گیری سیاسی است.

عجیب‌تر آن است در روزهایی که میلیون‌ها نفر در سراسر اروپا، آمریکای لاتین و حتی در خود ایالات متحده علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه و تبعیض‌آمیز ترامپ فریاد اعتراض سر داده‌اند؛ در زمانی که مردم غزه زیر بمباران، مردم لبنان در جنگ، و مردم ایران در اضطراب حمله و تهدید، شب را به صبح رساندند، دیدن لبخند یک ایرانی به چهره کسی چون ترامپ، شبیه لگدزدن به درد مشترک یک ملت است، شبیه یک بی‌شرف بودن نسبت به وطن.

علیرضا فغانی، با آن دست دادن، تنها به یک ترامپ لبخند نزد بلکه به یک سیاست ظالمانه لبخند زد. به رویکردی که کشورمان را تحریم کرده و سلامت مردمانش را گروگان گرفته است و از حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به خاک ایران دفاع کرد و در آخر، «انسانیت» را هم زیر پا گذاشت.

در جهان امروز، بی‌طرفی توهمی بیش نیست و هر کنش، حتی یک دست دادن ساده، موضعی سیاسی است. همچنین برای یک داور حرفه‌ای، مرز داوری و داوری نکردن خط باریکی‌ست اما برای یک انسان، مرز انسانیت، غیرت، و عشق به وطن روشن است و شما آقای فغانی آن مرز را زیر پا گذاشتید.

البته واکنش مردم در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تکمیل کننده فضای انتقادی است بسیاری از کاربران او را وطن فروش خواندند که خون شهدای جنگ ۱۲ روزه را نادیده گرفته و عده‌ای هم دست دادن و خوش و بش کردن او با ترامپ را مایه ننگ دانستند.

یکی از کاربران در قیاس فغانی با گواردیولا گفته خیلی‌ها میگن فغانی چیکار می‌تونست انجام بده؟ هم‌وطنان گواردیولا رو کُشته بودن که نماینده اسرائیل رو این‌طوری سگ محل کرد؟ نه اما بیش از هزار نفر از هم‌وطنای فغانی رو آمریکا با پشتیبانی اسرائیل کُشته بود!

فغان از داوری که غیرت نداشت!

کاربر دیگری نوشته، این عکس برای فغانی مایه افتخار نیست سند ننگ است.

فغان از داوری که غیرت نداشت!

یکی دیگر از کاربران هم به ننگ بودن و انتخاب فغانی برای فینال سر خم کردن او جلوی ترامپ باشد.

فغان از داوری که غیرت نداشت!

از دیگر انتقادات کاربران شبکه ایکس درباره فغانی این بود که، عجب معامله حقیری باید تمام دنیا را طلب می‌کردی آقای فغانی که البته باز هم نمی‌ارزید، وطن به این زیبایی را در ازای یک عکس یادگاری فروختی؟

فغان از داوری که غیرت نداشت!

یکی دیگر از کاربران نوشته؛ آقای فغانی از روی رایان کوچولو، از روی زن و بچه‌های شهید، از روی دانشمندان هسته‌ای از روی با شرفی مردان با شرفی که برای ایران جان دادند خجالت بکش با کسی دست دادی و در کنار کسی عکس گرفتی که به خاک ایران عزیز تجاوز کرد.

فغان از داوری که غیرت نداشت!

کاربر دیگری اشاره کرده؛ سر خم کردن فغانی مقابل زنان و کودکان ایرانی واسه اینه که اون خیلی وقته دیگه ایرانی نیست مثل خیلی دیگه از وطن فروشا.

فغان از داوری که غیرت نداشت!

یکی دیگر از اشخاصی که در فضای مجازی واکنش نشان داده، گفته لیاقت و شرف میخواد زیر پرچم ایران بودن که شما نداشتی بیشتر خم شو جلوی قاتل هموطنات جناب فغانی.

فغان از داوری که غیرت نداشت!

از دیگر کاربران گفته؛ آقای فغانی دستی که مدال روی گردنت گذاشت همون دستی‌ست که به خون ایرانیان بی گناه آغشته شده این افتخار نیست.

فغان از داوری که غیرت نداشت!

کد خبر 6528982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      رفتار آقای فغانی کاملا حرفه ای بود،در ضمن ایشون به عنوان نماینده استرالیا حضور داشتند.
      • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        خاک بر سر بی وطن
      • علی برادر GB ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        با نظر شما کاملآ موافقم. حتی اگر نماینده استرالیا هم نبود و تنها گذرنامه ایرانی داشت باز هم کارش درست بود. زیرا ایشان از سوی جامعه فوتبال که گود فعالیت وی است برای بازی نهایی انتخاب شده اند و مسابقه در کشوری بوده که رهبر آن برای تشریفات پایانی دعوت شده. پس کار آقای داور درست بوده.
      • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        نماینده هر قبرستونی شدی دیگه یعنی اصل و نسبت و جایی که باعث شدی به اینجا بررسی رو باید بندازی دور؟؟؟ وجدان رو این روزا کیلویی دارن میفروشن به اندازه یک گونی عنبرنسا. مبارکت باشه فغانی لیاقت نداشتی تو ایران باشی.
      • ناشناس IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        رفتار حرفه ای از گواردیولا ، کریستیانو رونالدو یاد بگیره کسی که این بی غیرتی فغانی توجیه کنه یه بی غیرت ، این هم بگو بخند با قاتل هموطنام انسان چقدر می تونن حقیر و بی غیرت باشه اگه فغانی با سگ زرد دست نمی داد حکم موشک وسط نیوجرسی داشت لعنت بر خائن و خائنین
      • باقرزاده IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        28 32
        بی غیرتی رو یه بی‌غیرت وطن فروش توجیح میکنه
      • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        16 14
        استرالیایی بود آدم که بود از گواردیولا که دیگه بزرگتر نیست در ضمن پس خودتم قبول کردی این ایرانی نیست که اگه بود شرف داشت
      • ناشناس IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        31 12
        این یک شوی سیاسی بود نگید که نفهمیدید
      • حسین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        15 10
        این سیب زمینی رو باید بفرستن پیش رونالدو سه واحد درس غیرت پاس بکنه
      • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        5 4
        حرفه ای؟؟؟ مگر افرادی مثل رونالدو و دانشجویان هاروارد آمریکا و بقیه مردم دنیا ایرانی هستن که برعلیه اسراییل و آمریکا تضاهرات میکنن؟؟!! اول فکر بعد افاضه
      • حافظ IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        26 34
        فغانی از نظر فنی قبول شد اما ا ز نظر اخلاقی نه. این اولین باره، که رییس جمهور کشور میزبان ،در جشن قهرمانی تیم برنده از کشور دیگر، شرکت میکنه. اگر همین اتفاق درایران بود برچسب سیاسی میزدید به ورزش و مسولان. . در مجموع، فغانی میتوانست با این موضوع به نحو شایسته تر ی عمل کند.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      خائن همیشه بوده و هست...
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      فغانی دوست داشتنی و کاردرسته
      • سلمان IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        خاک بر سرش بی غیرت
      • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        توواقعا دست دادن بایک جنایتکار که مردم وبچه های کشورت پرپرکردا رفتارحرفه ایی می دانی اگر زن ویچه های خودت مخصوصا اگربچه کوچک داشته باشی وانها دراین تجاوز پرپرشده بودندباز اینا را می گفتی یاخانه زندگی ویران شده بود باز د،ازحرفه ایی بودن دم میزدی!،،کمی غیرت کمی انسانیت بابا
      • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        10 13
        خاک‌برسرت فغانی وطن فروش
      • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
        5 9
        بی غیرت همیشه بوده وهست
      • ناشناس IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
        2 1
        این حرفم یه جور تناقضه ، وقتی از خیانت فغانی میگین که مسئولین هنوز در حال مذاکره با امریکا هستن
    • بالک IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      چیکار می کرد داوری نمی کرد مسابقه رو؟!!!!
    • محمدحسین IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      خدا لعنتش کنه.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      مگر نمیدونی سرزمینم ایران چقدرشهید داد درحادثه اخیر رژیم صهیونی رفتی‌ با قاتل دست میدی وطن فروش خاعن
      • Ali IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        44 18
        پس چرا با آمریکا مذاکره می‌کنیم ؟
    • کارمند ساده IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      84 69
      خدا خر را شناخت شاخش نداد
    • فرهنگ بیدار ایرانی خواه IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      98 86
      من برای آقای فغانی خیلی احترام قائل بودم. ولی وقتی افتخارات بین المللی قابل کسب برای ایران را به دلار استرالیا فروخت و یادش رفت که فقط درآمد و راحتی او مهم نیست، «ایران» نام آور و سربلند مهم است، او هم هیچ جایگاهی برای من ندارد. بدتر این که بایستد جلو یک رئیس جمهور دلقک و احمق که قاتل بهترین فرزندان ایران است و کمر به تجزیه ایران بسته بود، لبخند بزند و دستش را بفشارد و سر تعظیم فرود آورد. آن مدال، حلق آویزی ننگ آلود است بر گردنش تا قیامت که زمان رسیدگی به حساب و کتاب هاست.
    • s IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      مگه قرار نیست دولتمردان این مملکت با همین قاتل ها مذاکره کنن؟ فقط عکس یادگاری انداختن ایراد داره؟
      • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        6 2
        مذاکره فرق می کند تا دست دادن با این آشغال، مذاکره برای سرگرم کردن امریکا برای روزهای سخت آینده بود. واهدافی که این جا قابل ذکر نیست.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      خیلی یکجانبه به قضیه نگاه کردید، طرف داور حرفه ای هست و نمیتونسته یا نمیخواسته با ترامپ رفتار غیرعادی و عرف داشته باشه. توقع داشتین توی اون موقعیت چیکار میکرد؟
      • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        2 3
        می‌تونسته حتی اگه برای منفعتشم باشه می‌توانسته رفتار غیر عادی داشته باشه ، به هرکس دست می‌داد سرخم می‌کرددد جلوی این مرغ نباید این کارو می‌کرد چرا چون این یه شخص عادی نیس واقعا نیس همه جایگاه دارن ولی همه شخصیت و شعور و حق دفاع ندارن مثل داور فغانی
      • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        3 2
        پس چرا بعدش عکسشو با ترامپ توی فضای مجازی به اشتراک گذاشت!
      • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        6 3
        خفه اش میکرد
    • سعید IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      70 65
      نمیدانم یک سری از مردم تا بجایی میرسند، که غیر از کوشا بودن خود، مرهون این کشور هستند که دلیل اصلی برای شهرت و حرفه ای شدن آنان است، به ایران خیانت می‌کنند. ما مردم، دولتمرادن و رسانه ها شاید مقصر هستیم که هندوانه زیر بغل اینها میگذاریم. لعنت بر خیانتکاران که بخاطر پول و مقام مادر خود را میفروشند
    • سعید IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      49 66
      اینکه تازه بدوران رسیده هستش. من در چهل سال خارج با داشتن مقام، با اینکه شرایط برای گرفتن لوح قدردانی برایم فراهم شد، هیچ وقت جلوی سیاستمداران خارجی خائن به ایران ظاهر نشدم چه برسد به دست دادن. حتی با یهودی صهیونیست هم در سرکار پشت یک میز نشستم که این مسئله در پرتیراژترین روزنامه اون کشور هم اومد. رفتار حرفه ای یعنی با حقانیت دست دادن، رفتار به جیب خود فکر کردن یعنی با ناحق دست دادن.
    • رضا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      75 83
      خاک برسرت فغانی به چه قیمتی وطنت وفروختی میگن ورزش سیاسی نیست ولی هست چرااین روگذاشتن داورچراترامپ اومد فغانی باختی بدم باختی
    • حسین IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      73 66
      سر خم کردن و دست دادن با رئیس جمهور قاتل ، با کسی که وطنت رو بمباران کرده ، باعث تحریم کشورت هستش ، نمی دونم اسمش رو چی بزارم، می تونست ترامپ حرومزاده رو اونجا رسوا بکنه
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      64 71
      نه به آمریکاستیزی. آری به تعامل با آمریکا
      • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        50 18
        آمریکا دوبار بامامذاکره کرد درمرتبه اول برجام بودوزیرپاش گذاشت وباردوم درزمان پزشکیان که درحین مذاکرات به اسرائیل دستورحمله به ایران داد بعدخودش هم به ماحمله کرد ما آمریکا ستیزنیستیم آمریکا ایران ستیزهست بفهم
      • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
        1 2
        خاک برسرعقده ایش کنن
    • صادق IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      65 76
      بی غیرت وطن فروش بهترین توصیف هست برای فغانی
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      33 45
      فغانی سرخم کردن کم بود جلو اربات ترامپ ... برده پول خارج نشین باید به پای اربابش بیوفته و پاشو ببوسه ... اخه ترامپ خیلی ادم بزرگیه ... کلکسیونت کامل شد فغانی؟
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      53 43
      پیام من به فغانی: دفعه بعد با نتانیاهو هم دست بده دیگه به آرزوت برسی ... توی زندگی هم بلدی قضاوت کنی اصلا فکر و وجدان داری؟
    • از طرف مردم آزادهٔ ایران IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      49 52
      کسی که وطن را فروخت از چشم مردم افتاد. دیگر دوست ندارم قیافهٔ خائن جماعت را ببینم.
    • علی موسوی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      98 29
      با خودش فکر نکرد که دلیل حضور ترامپ اونجا چیه ؟؟!!!
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      43 51
      وطن فروشی ازاین برتر نمیشه
    • Kr IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      5 43
      احتمالا‌‌ مجبور‌بود
    • محمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      40 41
      وطن فروش
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      29 29
      اینطوری قهرمان بودن یه عده که از تمام هستی و کل زندگی و حتی زن و بچشون برای سربلندی و اقتدار و امنیت وطنشون میگذره معلوم میشه چون مقایسه میشن با یه نفر که نتونست از داوری یک بازی بگذره به خاطر وطنش
    • نوید IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      60 57
      دمش گرم افتخار ایران بود به نظرم ورزش و سیاست هیچ ارتباطی به هم ندارند .
      • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        27 7
        کدام ایران؟ اون اصلا خودش رو ایرانی نمیدونه
      • سعید IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        14 4
        واقعا متوجه نمیشید آوردن فغانی تو این تورنومنت و فینال و جایزه دادن ترامپ جنایتکار بهش همش سیاسی و سیاست بود
      • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
        0 0
        اتفاقا خیلی هم به هم ربط دارد مگر اینکه کسی خود فروخته باشد و ورزش را ملی نداند
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      39 30
      چه طوری چشمش همیشه به مدالی میفته که به گردنش یک آدمی که هزاران نفر آدم بی گناه رو به خاک خون کشیده اینا از قبل برنامه ریزی شده بود
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      39 25
      ای کاش آدم بمیرد و این تصاویر را نبیند
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      53 18
      افتخار. ما ایرانی ها. جوانانی بودن که جلو موشک ترامپ دولا وراست نشدن شهیدشدن خلبانی که پر پر شد واسه موشک سوختن افتخار بیارن. نه اینا. چه گلی زدن سر ایران
      • ساده IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        8 3
        کیو با کیا مقایسه میکنی ،،، فکرشم گناهه
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      37 23
      اصلش اینکه اصالتتو فراموش نکنی .نون نمک ایران با پول ایران پیشرفت. بعدم سر خم کنی .
    • بی آزار IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      23 6
      آه به این سیاست بازی
    • حمیدرضاشکوهی DE ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      33 18
      فغانی شناسنامه اش.(ارزشهای انسانیش به بچهای غزه) راپیش کش کرده..ازحنظله کوچیکتر.
    • سرباز میهن IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      41 31
      واقعا خاک بر سرت فغانی بهترین فرصت بود که برای هم وطنهای مظلومت یه تف می انداختی تو صورت اون ترامپ بی شرف ولی تو آدم حقیر و خود فروخته وطن فروش وایستادی با ترامپ جنایتکار عکس یادگاری گرفتی خاک بر سرت وطن فروش .
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      24 26
      لقمه نانی که بدرش بش داده چه بوده
    • امید مدبر IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      31 31
      #بی غیرت
    • ساسان IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      43 43
      آقای فغانی یک ورزشکار هست بدور از سیاست حرفه ای هست وبه خودش مربوطه من و تو رو سنن.
      • یاشار،اذر اوغلی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        14 7
        کار آقای فلانی از منظر وطن دوستی و غیرت به ایران و ایرانی شاید درست نبوده قبوله ،اما شماها که در مورد ایشان این بد حرف میزنید که البته درست هم هست حق دارید،اما اگر ایشان یک مقام دولتی وسیاسی بود و بچه هایش مثل خیلی از مقامات به اصطلاح محترم تو خاک همین دشمن زندگی میکردند ،ایا می‌توانستید به این راحتی به اونا توهین کنید ،عمرا ،پس ورای وطن دوستی و ایران عزیز دوستی ،لطفا کمی جانب انصاف را هم رعایت کنید
    • لیالی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      28 26
      همانطور ی که از دست سگ زرد خون عزیزانم می چکیدبر گردن فغانی هم می چکد .
    • مهدی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      44 29
      اول جناب فغانی با ملیت استرالیایی به داوری پرداخته و در مقابل سیاستهای ورزشی کشوری که به نمایندگیش داوری کرده باید متعهد باشه و ثانیا دوستان فوتبال و کل ورزشها نباید با سیاست ادغام بشن ،بله ،اگر ایشون در شروع مسابقه به عنوان ادای دین به کشورش یک نشان از ایرانی بودنشو به نمایش میزاشت بسیار ستودنی بود اما دلیلی برای محکوم کردن ایشون وجود نداره
      • پگاه IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        9 5
        ورزش چه بخواهی چه نخواهی با سیاست ادغام است از رفتار دوگانه فدراسیون های بین المللی در قبال جنگ روسیه و اوکراین و جنگ اسراییل و ایران بسیار معلوم بود. آقای فغانی بهترین فرصت را داشت که غیرت ایرانی را نشان بده که متاسفانه سوخت و بدجور رفوزه شد
      • ایرانی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        7 0
        اگه ورزش با سیاست ادغام نیست پس ترامپ اونجا چه غلطی میکرد
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      34 29
      بی غیرت
    • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      43 36
      چرا شما تلاش میکنید همه چی را به عنوان خیانت به وطن جلوه بدین ایشون اول نماینده استرالیا بود درثانی ورزش چه ربطی به سیاست داره؟
      • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        2 1
        اگه نداره پس ترامپ روانی اونجا چکار میکرد آقای فغانی نمک خوردی نمک دون شکستی متاسفم براتون ایران عزیز ما دلت اومد به یه جنایتکار که تمام دنیا حتی آمریکاییها خودشون اونا قبول ندارن سر خم کردی
      • حسین IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        5 2
        عالی جنابانی که میگین ورزش به سیاست ربطی نداره، فقط یک نمونه: حذف روسیه از جام جهانی بخاطر اوکراین و... یک ذره تفکر فقط، همین. ساده لوحی را کنار بگذارید
    • محمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      32 37
      مرگ برفغانی وطن فروش
      • احمد IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        3 1
        تند نرو همه بیرون گود نشستند نظر میدن
    • DE ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      33 30
      فغانی وطن فروش خاک توسرت به زودی خوار ودلیل میشی
    • رضا IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      31 29
      کار اقای فغانی به هیچ عنوان درست نیست اقای فغانی اگر عاشق رهبر نظام و شهدا نبود لااقل می‌توانست وطن پرست باشد اقای فغانی خجالت نکشیدی با سگ زرد دست دادی آیا سگ زرد ارزش دست دادن دارد
    • abolafzl IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      10 14
      اینجا زمین فوتباله و کاری نمیشه کرد و طرف تو خاک دشمنه و باید تقیه داشته باشه... نمیتونه تو خاک دشمن کاری بکنه ک به ضررش تموم بشه...
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 12
      با پول ما به اینجا رسید الان آدم شد برای ما،اگه وطن فروش نبود به استرالیا نمیرفت،ازامکانات این کشور استفاده کرد حتی طرفدار مردمانش نبود، بدبخت همونجا باید بمیری نامت تا ابد وطن فروش میماند
    • داود علینوری IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 2
      بی احترامی وخیانت به مردم ایران قابل قبول نیست هرشخصیتی باشه
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      11 8
      فغانی ها منافقین زمان حضرت علی را روسفید می‌کنند
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      11 11
      لطفاً قضاوت نکنید شاید شما هم جای او بودید همان کار را می‌کردید اگر دست نمی‌داد شاید از کشور استرالیا و هم چنین تجمع داوران بین‌المللی اخراج می‌شد تنها منبع درآمد نامبرده فکر کنم داوری باشد
    • محمد IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      5 1
      اگر شما جای اون بودین چکار میکردین یکم فکر کنید
      • فاطمه IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
        2 1
        حداقل اینقدر خم نمیشد و سریع مدال رو درمی‌آورد و مثل رونالدو که با نماینده اسرائیل دست نداد با این سگ زرد دست نمی‌داد وعکس نمی‌گرفت.اینهارو که میتونست انجام بده؟
    • رضا IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      0 0
      داوری فغانی نقطه ننگی برای فدراسیون داوری ایران بود
    • FR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      9 6
      کاش آنهایی که با وجود خون هزاران شهید ،دیگر صحبت از مذاکره با آمریکا و رویایی با آنها را بر زبان نیاورند
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 10
      عزیزانم این وظیفه است نمیشه تهمت زد در ضمن او مهمان بود
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      حالا خوب ، دستور حمله را که آقای فغانی صادر نکرد و یا پهباد بلند نکرد و یا گرای مراکز حساس را نداد.چرا انقدر حرص و جوش میزنید فوتبال بود و آقای ترامپ هم دعوت شدن برای مدال دادن.
    • جاوید GB ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      16 10
      چکار باید میکرد؟بی غیرت کسانی هستن که هم مملکتو چپاول میکنن هم جاسوس دشمن هستن نه یه داور فوتبال.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 2
      قیمت اون مدال خون رایان کوچولو بی گناهه خون سلیمانی تو به اندازه یک زن (امامی)هم غیرت نداری البته از شما بی وطنها جز این انتظار نیست فقط بدان ماه محرم است و در صف یزید زمان ایستاده ای چقدر ارزانی نا مرد
    • د.فولادی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 3
      برای وطنفروش خطاب شدن لازم نیست حتما اطلاعات وعکس وآدرس محل ها وآدمهای مهم کشورت رابه بیگانه بدهی،بلکه دست دادن،کرنش کردن وعکس یادگاری باقاتل بهترین ورشیدترین فرزندان میهنت هم عین وطنفروشی وخیانت به خون پاک بیگناهان میهن است.
    • اسماعیل IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      12 8
      آقای فغانی لطفن اسمت رو عوض کن .جورجی دونالد ی چیزی بزار آبروی ما و اسم ما ارزش داره بی وطن
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      12 6
      فقط متاسفم، نبایدباجنایتکاری مثل ترامپ دست داداین يعني تایید جنایت ترامپ،
    • سمانه IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      6 5
      خودخواه بودن و هیچ غیرتی نداشتن بی غیرت به تمام معنا
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      11 8
      وطن فروش فغانی
    • یاشار IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      16 2
      چو ایران نباشد تن من مباد
    • حسین IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 9
      مرگ شرف و انسانیت یک بی وطن !!!
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 1
      خاک تو سرت خائن به وطن و خون شهدا,اینو عمدا داور مسابقه فینال کردن تا ازش بهره برداری سیاسی کنن این گردن آویز ناشی از لیاقت نیست یه گردن آویز کاملا سیاسی و برنامه ریزی شده بود
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      10 14
      ورزش ربطی به سیاست نداره
    • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      0 0
      کارش درست بود،۷۰درصد با کار ی که فغانی کرد مشکلی ندارن،،
    • مهدی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 10
      اینها نون به نرخ روز میخورن برای پول شرفشون میفروشن
    • حمید IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      4 4
      من اصلا اینو قبول ندارم اون حرفه ای و بحث الان ورزشی وافتخار آفرینی اون هست
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 2
      به نظر من ورزش هیچ ربطی به سیاست نداشته و ندارد و این یک عرفه که در پایان بازی فینال از داوران تقدیر می‌شود. فغانی سر تعظیم خم نمی کند بلکه همه برای دریافت مدال سرشون رو خم میکنند. فغانی بد شانس بود که ترامپ خونخوار و جانی مدالها رو میداد
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      وای بسه دیگه .اون فقط رفتار حرفه ای انجام داده .ورزش وسیاست کاملا ازهم جداس .چراما مردم ایران همیشه فضولیم .اینها رفتاردیپلماتیک ورزشیه .ایشون همیشه باعث افتخارن هرکجای دنیا باشن .
    • علی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 8
      واقعا جای تاسف است همین
    • حسن IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      12 9
      فغانی ایرانی نیست بلکه خائن ووطن فروش نوکر امریکا واسرائیل هست تعجب نکنید
      • احمد IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        2 3
        هر کسی که ایرانی نیست خائن نیست که عزیز من خودت میگی ایرانی نیست ... یه فرد استرالیایی ... چه ربطی آخه به من و شما داره
    • پیمان IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      10 8
      هرکدام از ماهم بودیم همین کاررامی کردیم،،خودمان راجای دیگران بگذاریم،،،ورزش از سیاست جداست،،،
      • حسن IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        4 2
        اگه ورزش از سیاست جداست این سگ زرد جاش توی سیاسته نه ورزش.اونجا چه غلطی می‌خواسته بکنه؟؟؟فغانی می‌تونست یک جو وحشتناکی علیه ترامپ بسازه
    • ناشناس IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      14 8
      امان از پول .........
    • امیر IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 14
      هیچ وقط قضاوت الکی نکنید بلاخره داور است هرکی جای ایشان بود همین کار را می کرد
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 2
      خیانتی که فغانی به ایران اسلامی کردکمتر ازخیانت بنی صدر درجنگ تحمیلی نبود/واقعا فغانی ننگ ات باد
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 10
      ما با ترامپ قهریم این کار فغان بد بود بی مرام خاک تو سر
    • زهرا IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 2
      الان مشکل شما آقای فغانی هست خودتون چیکار کردید برای وطن جونهای ما تو اوج جوانی خون دادند و شهید شدن لطفا از خون شهدا سو استفاده نکنید
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      9 10
      وا چیکارش دارین بنده خدا را
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 8
      رگ ایرانی توی خونش نیست اگه بود که مرد بود
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 1
      سلام، فقط میتونم بگم فغانی بی غیرتی کردی وطن فروشی کردی مال دنیا و کسب این مقام ها مگر چقدر ارزس داره جان هموطنانی که توسط این جانی و دیگر گرگ صفتان گرفته شده برای جنابعالی مهم نبود و.......
    • Hassan IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      19 13
      کار فغانی درست و کاملا حرفه ای بوده ، شما بودید داور فینال جهانی انتخاب میشدین ، مثلاً چکار میکردی ، اختیار داشته که از این فرصت استفاده کنه
    • محسن IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      7 10
      فغانی استرالیایی هست ننگش برا خودشه ن ایران
    • حسن IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      11 8
      خاک بر سر هر وطن فروش گاه جاسوس و گاه افرادی مثل فغانی
    • ایران IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      13 11
      آفرین به آقای فغانی که کاملا حرفه ای برخورد کرد.
    • M.H.A.N IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      10 7
      این و طن فروش با حیوان دست دادن را افتخار می داند .
    • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 2
      مشکل شما اینه که همه چیز رو سیاسی میکنید.به جای اینکه انتقاد کنید. جاسوس‌های وطن فروش را پیدا کنید.
    • محسن IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      12 8
      بی غیرت
    • حسین نصیری از ایران یکپارچه IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 4
      کاش در کنار آموزش داوری یک کلاس با شرف بودن و غیرت هم ترتیب می دادند فغانی پا روی خون تمام شهدای مظلوم عراق،افغانستان،فلسطین،لبنان والبته ایران گذاشت راستی صف غذا،،،گلوله،،،گرسنگی،،،کیلو چند؟
    • احمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      9 8
      تو اون لحظه کودکان شهید شده جلوی چشمت مجسم نشد
    • اسمعیل جعفری هوراند IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      10 11
      لطفا فوتبال را با سیاست قاطی نکنید
      • ندا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
        2 2
        جدا؟؟؟ خب چرا این فوتبالی که سیاسی نیست روسیه رو از همه بازی های کنار گذاشت؟ مگه فوتبال سیاسی بود؟
    • سعید IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      16 9
      هنوز متوجه نشدین انتخاب فغانی از روی شایستگیش نبوده و کاملا سیاسی بوده و از قبل برنامه داشتن که انتخاب بشه برا بازی نهایی که با آقای روانی جنایتکار ترامپ بیاد بهش جایزه بده برنامه بده اصلا چرا تو این همه سال که تو ایران بود به فغانی آنچنان باید توجه نشون نمیدادنو بازی آنچنان نمیدادن ولی تا رفت استرالیا بهش فینال جام باشگاههای جهان رو دادن اونم با اون همه اشتباهاتی که هم در جام جهانی و هم در جام ملتهای آسیا داشت آوردن فغانی به جام باشگاهها و فینال و جایزه ترامپ بیشرف همش برنامه و سیاسی بود همین
    • فرشید زرین کلاه IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      4 3
      فغانی افتخار همه ما هست. نمونه یک انسان واقعی و با شرف
    • حسین IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      7 3
      تو جام جهانی ۲۰۲۲ بخاطر فوت یک نفر یعنی مهسا امینی مدعی بود تمرکز لازم برای قضاوت نداشت اما دیشب با تمرکز و هوش بسیار در این شرایط وطن با قاتل جوانان ایرانی عکس یادگاری گرفت! ای سیب زمینی توزرد
    • محمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      15 11
      خاک عالم بر سر وطن فروش یادت رفت کجا بزرگ شدی
    • حسین IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      8 3
      به نظر من ترامپ چون قدرت دارد خاک تو سر سیاست با ورزش جدا نمی‌داند برای قدرت خودش هر کاری میکند به نظرمن داوران زیاد بودن نسبت به فقا نی که لیاقت داوری فینال داشتن انتخاب این داوری یه جوری سیاسی بود
    • ساسان IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      4 2
      وطن فروشان کسانی هستند که به جان برادران خود افتادن و با مطالب بی ربط اختلاف افکنی میکنند،
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 4
      اتفاقا رفتار آقای فغانی بسیار حرفه ای بود او نشان داد که ورزش فقط باید برای ایجاد اتحاد ودوستی بین ملل مختلف انجام گیرو
    • خسروپرویز IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 2
      حتی همون مدال انداختن به گردن فغانی جنبه سیاسی داره جنبه حقارت داره ، ترامپ داره میگه فقط من می توانم مدال افتخار گردن ایرانیان بیاندازم البته باید بهش گفت: «زهی خیال باطل»
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 2
      هرکسی که فارسی حرف بزنه که ایرانی نیست پس انتظار بیجا ازاین یارو نداشته باشید زیر پرچم ایران بودن لیاقت و شرف میخواد
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      4 2
      کار فغانی کاملا درست بود . خیلی زحمت کشیده تا بهترین داور دنیا شده و در این جایگاه قرار گرفته. تو ایران قدرشو ندانستند چون اهل زد و بند نبوده و نیست .
    • ناشناس IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 3
      بی غیرتی تا چه حد مردکه جنایتکار به رهبر عزیز ما چه توهینی کرد نقشه ترور رهبر معظم انقلاب میکشه خون هزاران نفر بیگناه بااون نتانیاهو افریته برزمین ریختند تواقای فغانی بادست میدی عکس یادگاری میگیری
    • یزدان IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      0 0
      فغانی یک وطن فروش است خاک بر سروطن فروش
    • مهران IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      4 3
      فغانی از افتخارات ایرانه نباید سرزنش بشه داور بین‌المللی می باشد
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 1
      فغانى داور استراليا بود كه در اون تورنومنت شركت كرد . چطور از اسمش استفاده ميكنيد كه داور ايرانى فينال اگر به عنوان داور نماينده ايران ميرفت فقط يك بازى ان هم كم اهميت را قضاوت ميكرد شك نكنيد. درهمين تورنومنت كدام داور از كشورمان و بنام ايران حضور داشت؟؟ زمانى كه قدر داشته هايمان رانميدانيم نبايد فرافكنى كنيم . فغانى بايد طبق قوانين استراليا عمل كند چون اكنون نماينده داورى ان كشور هست
    • مجید رزاقی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      ننگ برتو باقاتل سردار دلها حاج قاسم سلیمانی دست می دهی .بماند این جنگ ۱۲ روزه . خجالت نکشیدی ..
    • 🇮🇷 IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      بیغیرتی و بیشرفی هم حدی داره....عقده ای
    • حمیدرضا IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      علیرضا فغانی باسرمایه وپول مردم تحت تحریم ایران داور شد..، رلیک ایران اشتباهاتش را انجام داد وفوتبال دوستان را حرص داد واتفاقا هرکاه ازجانب ایران جایی رفت افتضاح بود اما زمانی که این گوساله تبدیل به کاو شد رفت افتخارش را به بیگانه داد.. اصولا چنین شخصی به مردم کشورش غیرت نداره که بخواد باترامپ دست نده... میتونست ساکن هرجایی باشه اما داور ایرانی باشه... کم بزرگش کنید این بی غیرتهارو
    • علیرضا IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      0 0
      احساس میکنم نویسنده مقاله ماست رو ریخته رو قیمه
    • دبیراموزش وپرورش IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 3
      دست دادن وعکس گرفتن با موجود کثیفی که قاتل هزاران انسان است ومیلیونها انسان را تاکنون بخاک مذلت وفقر کشانده است نشانگر کمبود شخصیت است تو قبل ازدست دادن با این پلید ادمکش برتراز اوبودی اما حالا؟! میتوانستی بعنوان اعتراض ازدست دادن واحترام به این قاتل خودداری کنی ونام خودرا در ردیف وطن دوستان جاودانه سازی. بهرحال عذرخواهی ازملت اندکی تنفرمردم راکم میکند.
    • کورش IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      0 0
      برادرهای خوبم...در مورد چه کسی حرف میزنید... ایرانیها نباید برای خود نوشابه باز کنند...همانطور که دیدید.ایشان در داوری نماینده کشور استرالیا هستن..و ما هم برای ایشان آرزوی موفقیت میکنیم..مثل همه داوران خارجی...همین
    • آیهان IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      وطن فروش خائن
    • مجی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      4 2
      باعث افتخار هست درود بزرگ مرد فغانی
    • جعفر IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 4
      این اقا ترجیحش این بوده که خود فروشی کند اینها ایرانی نما هستند هرجا چربتر انجا بهتر ولو روی خون هموطن
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 1
      فغان از آدم‌های بی غیرتی که باعث این داستان شدن
    • م ط IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 2
      ایکاش فغانی آه وفغان بپا نمیکرد
    • رییسی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 4
      وطن فروش بی غیرت
    • مجید IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 3
      این خائن وطن فروش (فغانی) را اگر مرد هستید دیگر به کشور راه ندهید.
    • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 5
      این آقای افغانی مشخص پول از کشورش بیشتر دوست داره از همون اول هم که رفت استرالیا کاملا مشهود بود. مگه ما کم داور داریم در حد خوب آنها نمی تونستند بروند.
    • رحمان IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 3
      خاک بر سر بی غیرتت ، ایرانی که نیستی حداقل آدم باش
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      قدرت خدا رو بنازم که چه قشنگ دست نامردها را رو می‌کنه وگرنه گول چهره‌ چه کسانی که نمی‌خوردیم ......خدایا شکرت که خائن و نامردها را معرفی میکنی..
    • حسن IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      کار فغانی درست نبود اما همه چیزش را بر باد ندهید در محل مسابقات حضور نداشتیم شاید اینگونه که قضاوت میکنید نبوده باشه کمی تامل و تحمل
    • گمنام IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      0 0
      دوستان این رفتار ترامپ نوعی دهن کجی به مردم ایران بود در واقع میخواست بگه من بامردم ایران کاری ندارم و همیشه در کنارشون هستم و این رفتار ترامپ درواقع میخواست به دنیا بگه که من اهل صلح و دوستی هستم در حالی که اسراییل باحمایت امریکا این جنایات رو انجام داد. وای کاش فغانی عزیز کمی حواسش به این موضوع بود که ترامپ با این کارش یک شو تبلیغاتی انسان دوستی راه انداخته و نقشه ترامپ رو نقش بر آب میکرد.
    • حمیدرضا NL ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 2
      میشه اینطوری به قضیه نگاه کرد و همه جا رو با این موضوع گسترش داد ، که ترامپ به دلیل له کردن اسرائیل توسط ایران و پیروزیه ایران در برابر اسرائیل ، چون دستش به نیروهای مسلح نمیرسید، این مدال رو به فغانی داد.
    • حسین IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 2
      افرادی که با رفتار آقای فغانی موافقند فقط لحظه ای خودشون را جای برادر یا خواهر شهدایی قرار دهند که بوسیله ترامپ شیطان صفت جانشان را ازدست دادند یه کم تفکر لطفا
    • رسول IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      0 0
      خب چه ربطی داره.وقتی کسی کشورش رو عوض کرد دیگه کاری به کشور قبلیش نداره.
    • محسن IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 1
      به نظر من کار فغانی هیچ توجیهی ندارد چون او با کسی دست داد که قاتل هم وطناش بودن مگه اینکه فغانی خودش رو هم وطن ما ندونه
    • حجت اله کریمی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      4 2
      روس‌ها و انگلیسی ها هم خیلی از ایرانی ها رو کشتن و به کشور ما تجاوز کردن، هنوز تبعات آن وجود دارد هنوز هم خیانت می کنند،همین ها هستند که در حال اجرای مکانیسم ماشه هستند الان شما فقط رفتار فغانی را فقط می بینید؟ فرق اینها با آمریکا درچیست؟
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 2
      رفتارش کاملا منطقی بود عین داورهای دیگرتاجایگاه خود را در جهان داوری حفظ کند .قرار نیست به خاطر سیاست وجه شخصیتی افراد مورد سوال قرار بگیرد.
    • 🇮🇷✌️🇮🇷 IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      1 1
      مشخصه این آقا اصلا به ایران و ایرانی فکر نمیکنه شما انتظار دارین که چی !؟!؟؟!
    • حسین غریب زاده IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 2
      حرفی ندارم به فلانی بگم ...فقط میتونم بگم کجاست غیرت ایرانیت...ندارم جان می‌دهیم ولی سرخم نمی‌کنیم ...تو برای یک مدل سرخم می‌کنی لعنت برتو
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 1
      بهترین موقع برای ترور ترامپ بود از دست رفت
    • حسین IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      2 1
      کاش ماهم بابمب هاي صهیونی میمردیم این حقارت را نمی دیدم
    • ایران ی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 1
      حیف نون
    • ناشناس IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 3
      آدم های کوته فکر به رفتارهای حرفه ای داور افتخارآفرین ایرانی مقیم استرالیا توهین و انگ وطن فروشی میکنید بهتر نیست کمی به مذاکرات چند وقت اخیر هم دقت کنید
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      0 0
      بی غیرت وطن فروش،اگربه اندازه یه ارزن شرافت تو وجودش بود این کارو نمی کرد.
    • ل IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۳
      3 1
      اینم یه خائن مثل همونایی هست که با اسرائیل جنایت کار دست داشتند
    • اخلاقی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      3 1
      اگر غیرت می داشت تابعیت بیگانه نمی گرفت.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      1 1
      آقای فغانی ترک تابعیت کرده و تبعه استرالیا میباشد . ترک تابعیت یعنی شخص رابطه سیاسی مادی و معنوی را با کشور متبوع خود قطع می‌کند. پس ایشان یک استرالیایی است
    • ورزش IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      1 3
      درود بر فغانی ورزش ربطی. به سیاست نداره شماهم همچی رو بهم ربط ندین
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      2 1
      جناب فغانی بلاخره در این سناریو هماهنگ شده سیاسی کثیف فیفا با کاخ جنایتکار سفید توهم کفتر جلد شان شدی خودت را با دونه های خیلی خیلی کم فروختی !!!یا قیچی بابا ترامپ خیلی تیز بود یا تو چی بگم !!!!!!! هرچی بود ماله کشیدن روی این گاف ورزشی ات سال ها طول می کشه ... حالا می فهمم شهید والامقام تختی پهلوان وقهرمان چه مرد بزرگی بود. از این به بعد هم می توانی برای بچه های بی بی نتان یابو هم سوت بزنی !!!ان هم سوت کفتری نه بلبلی فغان بی فغان !!!!
    • سعید IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      1 3
      فغانی افتخار ایران است
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      1 1
      چرا الکی حرف میزنی.ایشون نماینده ایران نبوده نماینده استرالیا بوده.چرا همچی ربط به سیاست میدین.ورزش قاطی سیاست نکنین توراخدا.
    • مجید شریف زاده DE ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      2 1
      کجای کار این آقا حرفه ای بود این یک بمب هسته ای نمک بر سر ملت غیور ایرانی به‌ روی زخم پاشیدن است کاملا سیاسی بود فقط نتوانستند در جبهه پیروز شوند از این استفاده شد که آرام بگیرند
    • فریدون بلوچی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      2 1
      هنوز خون داغ رایان و خون مردان باشرف این خاک ،گردن بی غیرت تو رو خونی کرده .مردان و زنان ایران ایستاده جان دادن که تو سرت رو خم کنی و
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      2 1
      این یعنی مردمش کشورش و خون هموطناش براش مهم نیست تف تو غیرتت حیف تف
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۴
      2 1
      بخاطر شهیدامون ازت متنفرم خدا لعنتت کنه
    • DE ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
      2 1
      فقط باید بهش گفت توف به شرفت بی غیرت
    • فرامرز IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
      1 0
      بنظر شما باید زیردست یک رییس‌جمهور میزد ؟ رییس جمهوری که نه تنها قدرتمندترین فرد دنیاست بلکه توسط یک کشور کاملاً دموکراتیک انتخاب شده.بنظرتون دست نمیداد بدتر نبود ؟ درباره کشوری بنام ایران مردم دنیا چه فکر میکردن ؟ ایشان شخصیت حرفه ای خود را نشان داد ،احسنت به آقای فغانی
    • ایرانی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
      3 1
      فغان از فغانی بی غیرت !!!
    • اشنا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
      1 2
      در ضمن ایشان یک ایرانی است بعد نماینده استرالیا جناب
    • محمدرضا IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
      1 0
      فغانی تا زمانی ایرانی و باغیرت بود که زیر پرچم ایران بود اما او دیگر نه ایرانیست و غیرت ایرانی دارد او امروز فقط نوکر و مزدور و عروسکی خود فروخته زر و زور است
    • علی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
      1 0
      وطن فروش در هر لباسی باشد دیر یا زود خودش را نشان خواهد داد مرگ بر فغانی استخوانی که به دستت دادند آغشته به چه چیزی بود؟ که این قدر راحت و ارزان خود را فروختی ؟
    • محمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
      1 0
      در عرصه ورزش دیگر سیاست و دین و باورها و اعتقادات مطرح نیست
    • علی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۸
      1 0
      سلام،مصادق بارز وطن فروش