۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۲:۱۳

آغاز به کار شصت و دومین دولت ایتالیا

آغاز به کار شصت و دومین دولت ایتالیا

دولت جدید ایتالیا به رهبری سیلویو برلوسکنی، در حضور رئیس جمهور این کشور سوگند خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، نخست وزیر ایتالیا دولت جدید خود را به دنبال درخواست رسمی رئیس ‌جمهور کشورش از وی برای تشکیل شصت‌ ودومین دولت ایتالیا معرفی کرد و اعضای کابینه برلوسکنی عصر روز گذشته در حضور "جورجیو ناپولیتانو" سوگند خوردند.

سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر جدید ایتالیا و کابینه ‌اش پس از ادای سوگند از سوی پارلمان تایید شدند.

بر اساس این گزارش، در کابینه‌ جدید ایتالیا "جوییلیو ترمونتی" متحد قدیمی برلوسکنی، وزیر اقتصاد و"فرانکو فراتینی" وزیر امور خارجه است. هر دوی این افراد در دولتهای پیشین برلوسکنی،سمتهایی را برعهده داشتند.

از 21 وزیر جدید دولت ایتالیا، هشت نفر از حزب اتحادیه‌ شمالی و ائتلاف ملی هستند. در این کابینه چهار زن نیز حضور دارند. برلوسکنی پیش از این گفته بود برای مقابله با مشکلات پیش روی ایتالیا برای تشکیل دولت بسیارعجله دارد.

بر همین اساس،"اومبرتو بوسی" رئیس حزب ضد مهاجرت اتحادیه‌ شمالی وزیر جدید اصلاحات ایتالیا خواهد بود. حزب وی با حزب برلوسکنی ائتلاف حاکم را تشکیل داده است.

در کابینه جدید اومبرتو بوسی به عنوان وزیر اصلاحات،"روبرتو مارونی" از حزب اتحادیه‌ شمالی به عنوان وزیر کشور و "لوکا زائی" به عنوان وزیر کشاورزی حضور دارند.

در همین حال دولت جدید ایتالیا آنتونیو تاجانی از حزب حاکم "قدرت ایتالیا" را به عنوان کمیسیونر جدید این کشور در کمیسیون اروپا معرفی کرد.

کد خبر 679757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha