۲۹ خرداد ۱۳۸۷، ۱۵:۵۰

بازیگر فیلم‌های موزیکال کلاسیک درگذشت

بازیگر فیلم‌های موزیکال کلاسیک درگذشت

سید چریس بازیگر قدیمی سینما که با حضور در فیلم‌های موزیکال سال‌های 50 و 60 کنار چهره‌های شاخص چون جین کلی و فرد آستر به شهرت رسید، دوشنبه بر اثر حمله قلبی در 86 سالگی در لس آنجلس درگذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز اعلام کرد چریس سال 1921 در آماریو تگزاس به دنیا آمد و از 1943 با حضور در فیلم "چیزی برای فریاد زدن" در کنار دان آمچی وارد دنیای سینما شد.

او پس از این فیلم با استودیو مترو گلدوین مه‌یر قرارداد بست و سه سال بعد و در 1946 در فیلم "عجایب زیگفلد" وینسنت مینه‌لی برای اولین بار روبروی آستر قرار گرفت. او همان سال نخستین نقش مهم خود را در فیلم "دختران هاروی" جرج سیدنی بازی کرد که جودی گارلند بازیگر اصلی او بود.

چریس در 1952 در موزیکال معروف "آواز در باران" ساخته جین کلی و استنلی دانن بازی کرد و در 1954 در موزیکال "بریگادون" مینه‌لی بار دیگر با کلی همبازی شد. آنها دو سال بعد نیز در "همیشه هوایی خوش است" دانن و کلی کنار هم قرار گرفتند. چریس قرار بود در موزیکال "یک آمریکایی در پاریس" مینه‌لی نیز بازی کند، اما این نقش را به لسلی کارون نوظهور واگذار کرد.

از دیگر همکاری‌های او با آستر می‌توان به موزیکال "کاروان موفقیت" (مینه‌لی، 1953) و فیلم کلاسیک "جوراب ابریشمی" (روبن مامولیان، 1957) اشاره کرد که برای آن نامزد جایزه گلدن گلوب شد. با از رونق افتادن فیلم‌های موزیکال در اواخر دهه 1950 ستاره اقبال چریس نیز افول کرد و در سال‌های آخر دوران بازیگری خود بیشتر در تلویزیون فعال بود.

کد خبر 701873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha