گزارش خبرنگار مهر، این آلبوم با یک مقدمه آغاز و با تکنوازی کمانچه و سازهای کوبه ای در بین قطعات این آلبوم ادامه می یابد، قطعاتی چون"مزرا"،"سپیدار"،"روشنی"،"بلندا"،"هرسو" و"کبودان" در این آلبوم تهیه و ضبط شده است.
سعید کامجو نوازنده قیچک و کمانچه دردفترچه این آلبوم چنین نوشته است : این مجموعه پیشکش است به علی اکبر شکارچی که عاشق طبیعت بوده و هست و برای سال ها در خانه کوچک اما گرم و پر محبت خود با سخاوت تمام و بی هیچ چشم داشتی فرهنگ و کارگان موسیقی ایرانی را به من آموخت و اگر به همت بلند او بود که تئانستم به محضر استاد بزرگ موسیقی ،علی اصغربهاری راه یافته و با منش و طبع خاص او با مجموعه ای از قطعات و آوازهای این موسیقی میز ، آشنا شوم .
راهبرد اصلی این آلبوم موسیقی ، استفاده از امکانات و ظرفیت های پرشمار کمانچه برای دستیابی به بیانی شخصی بوده است ؛ تکنیک های متنوع ،رنگ های صوتی گوناگون ،دینامیسم های متفاوت ،امکانات ساز و آرشه برای جمله پردازی موسیقایی به کار گرفته شده است؛تعلق خاطرمن به پیچیدگی شگفت انگیز وزن در موسیقی ایران در کنار غنای ملودیک این موسیقی سبب شده که مصالح موسیقایی این مجموعه دربردارنده دامنه گشترده ای از ریتم ها و کلودی ها باشد.
کامجو در بخش دیگری از این آلبوم به توضیح قطعات اشاره داشته است : "مزار" که نام دشت تالون است و برای من یادآور رمه و چوپانان آن ، با آن وزن نیمه سنگین و سپس اتصال آن به ریتم رقصی از شمال خراسان است، "سپیدار"که بردور ماهوری ، از ادوار ایقاعی رساله قدیم موسیقی ،سوار گردیده ، دگره ای است از گوشه زنگ شتر، "شکیب" که برگرفته از آوازی در مقام سحری موسیقی کرمانشاهان است همچون فریاد بی صدا در زمینه ای از ریتم سنگین دمام ؛ و سرانجام "کبودان" که با نغمه های زنگ سرانگشتی و کمانچه آغاز می شود ، بازگشتی به راست پنچگاه و پایکوبی انگاره های ریتمیک است.
نظر شما