۲۲ مرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۱۶

32 درصد از مردم بیجار در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند

32 درصد از مردم بیجار در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند

سنندج - خبرگزاری مهر: شهردار بیجار گفت: بیش از 32 درصد از مردم این شهر در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند.

عزیزالله افشار در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج اظهار داشت: وضعیت شهر بیجار از لحاظ وجود مناطق حاشیه نشین به هیچ وجه مناسب نیست به نحوی که هم اکنون 32 درصد از مردم این شهر در مناطق حاشه نشین سکونت دارند.

وی افزود: در حال حاضر چهار نقطه حاشیه نشین این شهر که بیشترین تعداد خانوارها را به خود اختصاص داده اند، شناسایی شده و باید برای رفع مشکلات آنها اعم از نداشتن برق، آب، گاز، تلفن و نبود خدمات مختلف بهداشتی و ... فکری اساسی شود.

شهردار بیجار محلات محمود آباد، حلوا آباد، تازآباد و ریخه سیاه را از مهمترین نقاط حاشیه نشین این شهر برشمرد و بیان داشت: در گذشته به دلیل نبود نظارتهای کافی و وجود زمین خواری، افراد سودجو با به کار گرفتن شیوه های مختلف کاربری زمینهای کشاورزی را به مسکونی تغییر داده و باعث به وجود آمدن این محلات در حاشیه شهر شده اند.

افشار عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نبود جاده های مناسب و دسترسی آسان، خدمت رسانی به مردم ساکن در این محلات از جمله جمع آوری زباله به راحتی امکان پذیر نیست و شهرداری متقبل هزینه های فروانی در زمینه خدمت رسانی به این محلات می شود.

حسین رحیم پناه، یکی از ساکنان محله ریخه سیاه شهر بیجار در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: ما بیش از 15 سال است که در این محله ساکن شده ایم که تاکنون حتی آب لوله کشی هم نداریم و بعضی از خانواده به صورت غیرقانونی نیز برق خانوار خود را وصل کرده اند.

وی گفت: ما بارها به مسئولان شهرداری مراجعه کرده ایم که حرف آنها این است که محله شما در داخل نقشه جامع شهر قرار نداشته و نمی تواینم به شما خدمات بدهیم که متاسفانه با وجود این شرایط زندگی بسیار سختی را تجربه می کنیم.

رحیم پناه با اشاره به نبود انواع امکانات مورد نیاز مردم ساکن در این محله خاطرنشان کرد: حتی خیابانهای منتهی به این محله نه تنها آسفالت نشده بلکه وضعیت بسیار نامناسبی دارد که در فصل های پائیز و زمستان عبور و مرور از آنها به سختی انجام می شود.

این در حالی است که استاندار کردستان هفته گذشته در جریان بازدید از وضعیت محلات حاشیه نشین شهر بیجار بر ساماندهی و رسیدگی به مشکلات مردم ساکن در این محلات تاکید کرد. اسماعیل نجار همچنین گفت: باید با برنامه ریزی مناسب نسبت به ارائه خدمات مختلف به مردم ساکن در این محلات اقدام و در ضمن از گسترش بیش از پیش حاشیه های شهر با نظارت بیشتر و مستمرتر شهرداریها جلوگیری کرد.

کد خبر 727742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha