۷ اردیبهشت ۱۳۸۳، ۱۶:۳۲

صبح امروز

شيخ عبدالكريم عبيد، آزاده لبناني با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفتگو كرد

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار شيخ آزاده لبناني گفت: اشغالگران براي خروج از باتلاق عراق نياز به همكاري جهان اسلام دارند.

به گزارش خبرگزاري "مهر" آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با افتخارآميز خواندن مقاومت و صبر جميل  عبدالكريم عبيد و ساير زندانيان مسلمان در سياه چالهاي اسراييل و تشريح اوضاع منطقه و جهان اسلام گفت: آمريكاييها و رژيم صهيونيستي درصدد بودند تا از موقعيت عراق به نفع مطامع استعماري خود بهره ببرند.

وي افزود: اين در حاليست كه بدليل نياز اشغالگران به كشورهاي مسلمان و منطقه براي نجات از باتلاق عراق اين مسلمانان هستند كه بايد از اين موقعيت بدست آمده درجهت حل مسائل جهان اسلام بهره كافي ببرند.

هاشمي رفسنجاني با اظهار خرسندي از آزادي شيخ عبدالكريم عبيد از موفقيت مقاومت اسلامي لبنان در آزاد سازي اسيران لبناني از زندانهاي رژيم صهيونيستي تقدير كرد.

وي عقب نشيني رژيم صهيونيستي از جنوب لبنان و آزادي  اسرا را تجلي بخش توانمندي وعزم مقاومت مردم فلسطين و لبنان در برخورد با تجاوزگران دانست.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تحليل برنامه و سياست هاي افسار گسيخته رژيم اشغالگر قدس و ابعاد تازه ترور دولتي گفت: غاصبين و استعمارگران درصدد تشديد فتنه و آشوب ميان طوائف و فرق اسلامي در لبنان و ساير كشورهاي اسلامي هستند.

هاشمي رفسنجاني با بيان مطلب فوق افزود: امروز بيداري و اتحاد در برابر اين توطئه ها بيش از پيش ضروري است.

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام آقاي شيخ عبدالكريم عبيد نيز در اين ديدار ضمن تشريح نحوه و حوادث دستگيري و دوران اسارت 15 ساله خود گفت: تا زماني كه مقاومت در جنوب لبنان و سرزمين هاي اشغالي وجود دارد هيچ قدرتي توان مقابله و تجاوز به اين سرزمين را ندارد.

وي همچنين جمهوري اسلامي ايران را ارمغان الهي و آرمانهاي آن را براي مسلمين جهان مايه مباهات و سرافرازي دانست و افزود: مقاومت، ايستادگي و سازندگي جمهوري اسلامي ايران نمونه و الگويي براي تمامي مسلمانان جهان است.
کد خبر 73520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha