۱۱ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۰۰

عالمی در گفتگو با مهر:

"مروارید خلیج فارس" مستندی از دریای پارس است

"مروارید خلیج فارس" مستندی از دریای پارس است

اکبر عالمی مستند "مروارید خلیج فارس" را با موضوع پیشرفت‌های شهر بوشهر و خلیج فارس برای پخش از شبکه‌های بین‌المللی آماده کرد.

وی درباره ساخت این مستند بلند به خبرنگار مهر گفت: مستند "مروارید خلیج فارس" را به نوعی می‌توان مستند صنعتی محسوب کرد، زیرا در آن به پیشرفت‌های استان بوشهر اشاره شده و از سوی دیگر به گونه‌ای کاملاً ظریف به این موضوع تاکید داشته‌ام که خلیج فارس متعلق به ایرانیان است.

این مدرس سینما ادامه داد: مستند صنعتی آیینه‌دار سوژه فیلم است و "مرواید خلیج فارس" را می‌توان آیینه‌دار اتفاق‌هایی دانست که در این سال‌ها در بوشهر و خلیج فارس رخ داده است. من تلاش نکردم صریح و به گونه‌ای به ایرانی بودن خلیج فارس اشاره کنم که گویی از تحریف نام آن دلواپس شده‌ایم. کار من بر مبنای تبلیغات غیرمستقیم است.

عالمی در مورد پیشینه خلیج فارس گفت: خلیج فارس از سال‌ها قبل به عنوان فارس شناخته شده و حتی در دوره‌ای آن را دریای پارس می‌نامیدند. در این شرایط بهتر است با یادآوری‌های تلویحی تاکید کرد که این خلیج متعلق به ایرانیان است. این اقدامی است که من در "مروارید خلیج فارس" انجام داده‌ام.

وی از دوبله این مستند به سه زبان انگلیسی، ایتالیایی و فرانسه و پخش آن از شبکه‌های بین‌المللی از جمله پرس تی وی خبر داد. عالمی در کنار ساخت مستند "مروارید خلیج فارس"، کتاب دایرةالمعارف واژگان هنر را هم جمع‌آوری می‌کند.

کد خبر 740903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha