۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۳، ۹:۲۹

با امضاي پيمان نامه از سوي شهرداران پايتخت هاي ايران و يمن

تهران و صنعا خواهر خوانده شدند

پيمان خواهر خواندگي ميان شهرهاي تهران و صنعا شب گذشته از سوي شهرداران هر دو شهر در بوستان "گفتگو " امضا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري "مهر" در اين مراسم كه سفير يمن در ايران نيز حضور داشت، دكتر محمود احمدي نژاد هدف از امضاي اين پيمان را قوي تر شدن قدرت كشورهاي اسلامي عنوان كرد و گفت: ايران و تهران خانه و مامن همه مسلمانان جهان است.

شهردار تهران افزود: ريشه اصلي مشكلات و عقب ماندگي هاي جهان اسلام را بايد در دوري بين مسلمانان جستجو كرد. اگر كشورهاي اسلامي دست به دست هم بدهند و توانايي هاي خودشان را در خدمت تعالي امت اسلامي قرار بدهند، قطعا شاهد قوي ترين قدرت اسلامي خواهيم بود.

احمدي نژاد اظهار اميدواري كرد : امضاي پيمان خواهر خواندگي مقدم همكاري هاي گسترده تري در بين پايتخت هاي دو كشور باشد.
همچنين احمد محمد الكهداني شهردار صنعا نيز با اشاره به روابط تاريخي دو كشور ايران و يمن كه موجب اين رابطه شده است ، گفت: اين همكاري در چارچوب اراده سياسي رهبران دو كشور است كه شكل گرفته است.

وي افزود: امضاي توافقنامه اولين گام خجسته اي است كه در ادامه استمرار همكاري هاي دو شهر صنعا و تهران برداشته مي شود.

شهردار صنعا با ابراز خوشحالي از حضور در ايران گفت: ما خوشحال خواهيم شد هرگونه درخواستي كه در چارچوب اين پيمان نامه از سوي تهران مطرح شود را به نحو احسن انجام بدهيم.

بنابر همين گزارش پيمان خواهر خواندگي در راستاي توسعه و تحكيم مناسبات و پيوندهاي عميق و ديرينه و همكاري هاي موجود ميان شهرداري تهران و صنعا كه برخاسته از پيشينه مشترك آنهاست، بسته شد.

بر اساس يكي از مفاد اين پيمان، نامگذاري خياباني به نام جمهوري اسلامي ايران در صنعا و خياباني به نام جمهوري يمن در تهران اقدام شود.

همچنين گسترش همكاري ها و تبادل اطلاعات با تاكيد بر مديريت شهري، برگزاري دوره هاي آموزشي به منظور بهبود نظام اداري و فني، تشويق سرمايه گذاري و اجراي مشترك پروژه هاي شهري و مشاركت و همكاري در برگزاري برنامه ها و مناسبت اجتماعي از ديگر مفاد پيمان خواهرخواندگي تهران و صنعا است كه قرائت شد.

لازم به ذكر است در پايان امضاي پيمان خواهر خواندگي ، احمد محمد الكهداني كليد طلايي دروازه شهر صنعا را به دكتر محمود احمدي نژاد اهدا كرد.

 

 

 

کد خبر 77435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha