۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۱۴:۰۶

بهمنی اعلام کرد:

حمایت بانک مرکزی از تاسیس بانک گردشگری

حمایت بانک مرکزی از تاسیس بانک گردشگری

رئیس کل بانک مرکزی از بررسی درخواست تاسیس بانک گردشگری در این بانک خبر داد و گفت: بانک مرکزی براساس مقررات برای تاسیس این بانک مجوز صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی امروز در دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در گردشگری در تهران با اشاره به اینکه ایران محلی امن برای سرمایه گذاری است، افزود: مناطق توریستی ایران در دنیا نظیر ندارد و برخی از صنایع دستی ایران در دنیا حرف اول را می زند.

وی با اشاره به اینکه با تمامی امکاناتی که در زمینه گردشگری در کشور وجود دارد تنها یک درصد سبد گردشگری را در اختیار داریم، ادامه داد: برخی از کشورها فرصتهایی که ندارند را برای استفاده در زمینه گردشگری فراهم می کنند اما ایران فرصتهای زیادی در این زمینه دارد که استفاده نمی شود.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: سرمایه گذاری در گردشگری بهترین راه برای جایگزینی کاهش درآمد نفت محسوب می شود؛ بنابراین سرمایه گذاری در گردشگری ضروری است.

وی درخصوص تاسیس بانک گردشگری گفت: درخواست تاسیس بانک گردشگری به بانک مرکزی ارائه شده و با توجه به دستورالعملها مجوز لازم را در اختیار قرار می دهیم.

وی اظهار داشت: استانهای کشور پتانسیلهای زیادی برای سرمایه گذاری دارند که باید آنها را به سرمایه گذاران معرفی کرد.

به گفته بهمنی در 3 سال گذشته سرمایه گذاری در گردشگری رشد زیادی داشته است و می تواند در موقعیت رقابتی با نفت و خودرو قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سال قبل 3 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به گردشگری اختصاص یافته است. در سال جاری نیز از 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی بخش صنعت و طرحهای زود بازده بخش قابل توجهی از آن را به گردشگری اختصاص خواهیم داد.

کد خبر 779036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha