۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۱۳:۲۱

در گفتگو با مهر:

روستای کلاته رودبار دامغان شهر می شود

سمنان - خبرگزاری مهر: بخشدار مرکزی دامغان از شهر شدن روستای کلاته رودبار دامغان با دستور ویژه استاندار سمنان در آینده نزدیک خبر داد.

سید امیر تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر در دامغان گفت: یکی از خواسته های مردم روستای کلاته رودبار در سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان دامغان تبدیل شدن به شهر بود که با موافقت استاندار سمنان تبدیل کلاته رودبار به شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در کلاته رودبار دامغان دارای بیش از سه هزار نفر جمعیت ساکن در روستا هستند که از نظر جمعیت بزرگترین روستای استان محسوب می شود.

تقوی گفت: در روستای کلاته رودبار 1500 نفر بهره بردار کشاورز، 420 نفر مشغول در کارگاه های صنعتی و معادن، 30 نفر مشغول در کارگاه صنعتی و خانگی وجود دارند.

بخشدار مرکزی دامغان تصریح کرد: روستای کلاته رودبار یکی از روستاهای دارای جاذبه گردشگری توریستی است که دره پیر خو و چشمه علی در اولین دور سفر ریاست جمهوری به عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی شد.

وی گفت: بیش از 95 درصد از مردم این روستا از سواد برخوردار بوده که وجود اتحاد و همدلی در میان مردم این روستا ووفاداری این افراد نسبت به انقلاب اسلامی زبانزد منطقه و شهرستان است.

سید امیر تقوی تصریح کرد: پاسگاه انتظامی در این روستا در حال احداث است که زمین مور نیاز واگذار و ساخت این پاسگاه در حال پیگیری است.

وی از وجود 4 پایگاه بسیج در این روستا خبر داد و گفت: 1200 نفر از اهالی روستای کلاته رودبار عضو فعال بسیج هستند.

بخشدار مرکزی دامغان یادآور شد: با توجه به دستور و تاکید ویژه استاندار سمنان و موافقت با درخواست اهالی روستا گزارشی از موقعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی روستای کلاته رودبار به استاندار ارسال شد که امیدواریم پس از بررسی و ارجاع به هیئت دولت به زودی روستای کلاته رودبار به شهر تبدیل شود.

کد خبر 783833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha