۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۵۴

منابع مالی مهمترین مشکل فراروی تشکلهای آبزی پروری است

منابع مالی مهمترین مشکل فراروی تشکلهای آبزی پروری است

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون آبزی پروی شیلات گلستان گفت: تامین منابع مالی بزرگترین چالش گریبانگیر تمامی تشکل های آبزی پروری فعال در استان و کشور است که باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، علی اکبر پاسندی ظهر چهارشنبه در اولین کارگاه آموزشی چالشهای موجود در توسعه تشکل های آبزی پروری در گرگان افزود: شرکت تعاونی ماهی طلایی گلستان، شرکت تعاونی آبزیان گنبد و شرکت تعاونی ماهیان سردآبی سه تشکل آبزی پروری بوده که در این استان فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: شیلات گلستان با تمام امکاناتی که در اختیار دارد برای توسعه همه جانبه این تشکلها گام بر می دارد و معرفی این تشکلها به بانکهای عامل برای دریافت وام و  تامین بخشی از نهاده های تولید مانند غذا و کودهای شیمیایی از جمله اقدامات حمایتی است.

پاسندی خاطرنشان کرد: تحویل دستگاههای هوادهی به مزارع پرورش ماهی درجهت بالا بردن میزان تولید از دیگراقدامات موثرحمایتی شیلات گلستان از تشکل های آبزی پروری است.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان بیان داشت: ارتقاء سطح علمی، بالا بردن پتانسیل های موجود، دستیابی تشکل های آبزی پروری به نقش و جایگاه اصلی خود در صنعت شیلات کشور  از جمله اهداف برگزاری اولین کارگاه آموزشی چالش های موجود در توسعه تشکل های آبزی پروری است.

وی یادآورشد: در برگزاری این کارگاه ها تلاش شده با استفاده از اساتید مجرب و آخرین امکانات آموزشی و تهیه جزوات مفید که با علم روز مطابقت دارد، سطح علمی این دوره را در حد مطلوب و قابل قبولی ارتقاء دهیم.

شماری از کارشناسان شیلاتی مرتبط با کارگاه ها و اتحادیه های ماهیان گرم آبی و سردآبی در این کارگاه دوروزه شرکت دارند.

سه تشکل آبزی پروری در گلستان فعالیت دارد.

کد خبر 785998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha