۳ آذر ۱۳۸۷، ۱۶:۳۹

گمرک انزلی سومین گمرک بزرگ ایران است

رشت - خبرگزاری مهر: معاون اداره کل گمرکات گیلان گفت: گمرک انزلی به عنوان سومین گمرک بزرگ ایران تاثیر بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی استان و کشور دارد.

سعید ضیابری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجهز به سیستمهای پیشرفته ‌الکترونیکی و همچنین قادر به ‌ارائه خدمات گمرکی از راه دور به ‌منظور کاهش تشریفات اداری، به صادرکنندگان و تولیدکنندگان است.

وی عنوان کرد: گمرکات گیلان به منظور ارائه خدمات بهتر به صادرکنندگان و اطلاع رسانی در خصوص وجود مزیتهای گمرک انزلی تصمیم به شناخت همه جانبه شرکتها و تولیدکنندگان فعال در عرصه صادرات دراستان دارد.

این مسئول همچنین از صادرکنندگان و فعالان عرصه تولید و صنعت خواست تا برای آشنایی بیشتر با قوانین گمرکی و استفاده‌ از مزیتهای گمرک انزلی جهت دریافت راهنمایی های گمرکی به این واحد مراجعه کنند.

ضیابری در ادامه از نبود بازاریابی مناسب در کشورهای همسایه برای محصولات ایرانی به عنوان یکی از مشکلات عرصه صادرات یاد کرد و افزود: این مسئله ناشی از انجام صادرات به شیوه سنتی در کشور ماست که صادرکننده خود را ملزم به حضور در کشور هدف می‌داند.

این مسئول عنوان کرد: در حالیکه ‌این مسئله باید از سوی سازمانهای مربوطه  در راستای حمایت از صادرکنندگان انجام گیرد.

ضیابری همچنین نبود گشایش اعتباری را از دیگر مشکلات توسعه صادرات اعلام و خاطرنشان کرد: گر چه صادرات در کشور و استان ما روند رو به رشدی دارد اما تا زمانی که مسائل و مشکلات پیش روی آن حل نگردد نمی‌توان به تاثیر مثبت آن در رشد اقتصادی کشور امیدوار بود.  

کد خبر 788238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha