۱۷ اسفند ۱۳۸۷، ۱۵:۱۱

محمدخانی خبر داد ؛

پایان در‌س‌گفتارهای فردوسی/ آغاز دوره سعدی‌شناسی از فروردین

پایان در‌س‌گفتارهای فردوسی/ آغاز دوره سعدی‌شناسی از فروردین

معاون فرهنگی شهر کتاب از پایان درس‌گفتارهای فردوسی در این موسسه و آغاز دوره جدید این جلسات درباره سعدی از فروردین 88 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از دو سال است روزهای چهارشنبه درس‌گفتارهایی درباره شاعران بزرگ فارسی در شهر کتاب برگزار می‌شود و با پایان درس‌گفتارهایی درباره فردوسی، از فروردین 88 درس‌گفتارهای این موسسه فرهنگی درباره سعدی آغاز می‌شود.

علی‌اصغر محمدخانی معاون فرهنگی شهر کتاب در این ‌باره گفت: این درس‌گفتارها از روز چهارشنبه 26 فروردین و در آستانه روز بزرگداشت سعدی آغاز می‌شود و قرار است 50 جلسه ادامه یابد.

وی‌ با اشاره به اهمیت شعر و حکمت سعدی در زبان و ادبیات فارسی و با تاکید بر شناساندن این مولفه‌ها به جامعه امروزی، افزود: سعدی یکی از قله‌های بلند شعر فارسی و زبان سعدی مکمل زبان فردوسی است. آثار سعدی در کنار شاهنامه همواره در دل‌های مردم ایران نفوذ داشته است.

محمدخانی ادامه داد: در این 50 جلسه و طی درس‌گفتارهایی، درباره زندگی و روزگار سعدی، آثار سعدی، تصوف و زبان سعدی، پندها و اخلاق در آثار سعدی و طنز سعدی بحث می‌شود و سعدی‌شناسان و استادان برجسته به تفصیل گلستان، بوستان و غزلیات را شرح و تحلیل می‌کنند.

معاون فرهنگی شهر کتاب افزود: تاکنون 110 جلسه درس‌گفتار درباره مولوی و فردوسی در شهر کتاب برگزار شده است و این حرکت در پیوند نسل جوان و مخاطبان با آثار کلاسیک فارسی موثر بوده است.

محمدخانی در پایان به فعالیت‌های فرهنگی شهرکتاب در سال 1387 اشاره کرد و گفت: در سال 87 در روزهای سه‌شنبه بیش از 40 نشست ادبی، فلسفی و نقد کتاب برگزار شده و 15 کارگاه و دوره آموزشی درباره رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی، ویرایش، فلسفه فیلم، ترجمه، نویسندگی خلاق، حکمت هنر شرق و درباره نویسندگانی چون بکت، بارت، دریدا و جویس تشکیل شده است.

کد خبر 845034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha