۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۵:۴۰

نوبت اول عملیات ایمن سازی تکمیلی در مناطق غیرگرمسیر انجام شد

نوبت اول عملیات ایمن سازی تکمیلی در مناطق غیرگرمسیر انجام شد

برای حفظ دستاوردهای برنامه ریشه ‌کنی فلج اطفال در 31 دانشگاه غیر گرمسیر کشور، نوبت اول عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی سال 88 انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت بهداشت اعلام کرد: با توجه به نگرانی از استقرار مجدد ویروس در کشورهای عاری از فلج اطفال، به دلیل افت شاخصهای مراقبت فلج اطفال و پوشش پایین ایمن سازی در نقاط دور از دسترس و در جهت حفظ دستاوردهای حاصله در کشورمان، نوبت اول عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی سال 88 از تاریخ 29 تا 31 فروردین در مناطق غیرگرمسیر انجام شد و نوبت دوم این عملیات از 2 تا 4 خرداد امسال در این مناطق اجرا خواهد شد.

مناطق و افرادی که در این عملیات تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرد عبارتند از کودکان زیر 5 سال مهاجرین خارجی که در اردوگاهها و یا خارج از اردوگاهها و محل تجمع عمده مهاجرین خارجی اقامت دارند. همچنین کودکان زیر 5 سال در نقاط مختلف کشور که پوشش واکسیناسیون کمتراز 95 درصد داشته و یا در مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار بوده و یا احتمالاً همراه با مادران خود در زندانها اقامت دارند.

در مناطق گرمسیر شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، فسا، جهرم، کرمان، سیستان و بلوچستان، زابل و بیرجند عملیات مذکور به لحاظ موقعیت جغرافیایی و نیاز به پوشش‌دهی خانه به خانه در دی و بهمن ماه سال گذشته انجام شده است.

مهمترین دستاورد برنامه ریشه ‌کنی فلج اطفال در کشور ما این است که طی سالهای 2001 تا 2007 میلادی موردی از ویروس وحشی (ایرانی یا غیرایرانی) مشاهده نشده و در سال 2007 نیز کیفیت مراقبت فلج شل حاد با دستیابی به شاخص‌های تعیین شده حفظ شده است.

کد خبر 864709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha