۹ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۲:۳۶

بهزاد در گفتگو با مهر:

4 هزار مگاوات برق تا پایان سال وارد مدار می شود

4 هزار مگاوات برق تا پایان سال وارد مدار می شود

مدیرعامل توانیر اعلام کرد براساس برنامه ریزیهای وزارت نیرو، از پیک مصرف سال 87 تا پایان امسال باید 6 هزار مگاوات برق به مدار تولید بیاید که از این رقم، تاکنون 2 هزار مگاوات وارد مدار تولید شده است.

محمد بهزاد در گفتگو با مهر گفت: قرار بر این بوده است که از پیک مصرف سال 87 تا پیک مصرف 88 حدود 3838 مگاوات برق به شبکه سراسری وارد شود که بر این اساس، بیش از 2 هزار مگاوات تا پایان سال گذشته وارد مدار شده است و بقیه نیز طبق زمان بندی انجام شده به شبکه سراسری برق وارد می شوند.

مدیرعامل توانیر افزود: همچنین قرار بر این است که از پیک 87 تا پایان سال 88 نزدیک به 6 هزار مگاوات برق به مدار تولید وارد شود که بر همین اساس، پیش بینی می شود با احتساب 3838 مگاواتی که تا پیک مصرف سال 88 به مدار تولید وارد می شود، 2162 مگاوات دیگر نیز تا پایان سال به مدار وارد شود.

وی تصریح کرد: این برنامه ریزی در وزارت نیرو انجام شده است ولی برای ادامه کار باید منابع مالی لازم تامین شود. البته اصلاح تعرفه ها نیز در صورت توافق مجلس و دولت، می تواند بخشی از منابع مورد نیاز این سرمایه گذاری را جبران کند.

بهزاد افزود: سال گذشته وزارت نیرو توانست 2 هزار و 871 مگاوات برق را در قالب 19 واحد نیروگاهی وارد مدار کند که از این رقم، سهم بخش خصوصی 39 درصد و سهم بخش دولتی 61 درصد است که بر همین اساس، 100 درصد تعهداتی که برای این بخش بر عهده وزارت نیرو بود، انجام شده است.

کد خبر 869527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha