۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۴:۰۷

در گلستان؛

دانشنامه های علمی مسائل شهری مورد حمایت مالی قرار می گیرد

گرگان - خبرگزاری مهر: شهرداری گرگان گفت: از پایان نامه های کارشناسی ارشد مرتبط با مسائل شهر و شهرداری حمایت مالی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، ابراهیم کریمی ظهر یکشنبه در کمیسیون پژوهش شورای شهر گرگان افزود: هدایت پایان نامه های دانشجویی به فعالیتهای مدیریت شهری و به منظور همراهی و هم راستایی نتایج علمی با برنامه های توسعه شهری از اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: موضوعات شهرسازی و معماری، خدمات و عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شهری مسائل آموزشی، اجتماعی، فرهنگی از جمله موضوعاتی است که مورد حمایت قرار می گیرند.

کریمی خاطرنشان کرد: پایان نامه هایی با موضوعات تفریحی، ورزشی، خدمات ایمنی، بهداشت و سلامت شهروندان، فن آوری اطلاعات و شهروندان، تحول اداری و بهبود سازمان شهرداری و منابع در آمدی و مدیریت هزینه در شهرداری محورهای از دیگر مواردی است که مورد حمایت قرار می گیرند.

شهردار گرگان بیان داشت: شهرداری به عناوین پژوهشی که به صورت رسمی از طرف دانشگاه مورد نظر اعلام شود توجه ویژه می کند.

معاون شهرسازی شهرداری گرگان نیز از انتخاب مشاور برای تهیه طرح جامع شهر خبر داد و گفت: این طرح جامع، طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، فضای سبز، آموزش اداری و سایر کاربری ها مشخص می شود.

مجید طاهری اظهار داشت: همچنین برابر طرح جامع، نحوه ضابطه ساخت و ساز و سایر موارد مربوط به شهرسازی تعیین و چگونگی توسعه شهر در 10سال آینده در آن پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اتمام مدت زمان قانونی طرح جامع گرگان که برای آخرین بار در سال 75 تهیه شد و با نظر به اینکه مدت 10 ساله این طرح به اتمام رسید، طرح جدید جامع شهری تهیه می شود.

معاون شهرسازی شهرداری گرگان بیان داشت: مشاور پارت به عنوان مشاور طرح جامع شهر گرگان با سازمان مسکن و شهرسازی قرارداد منعقد کرد.

وی یادآور شد: مشاور پارت دارای رزومه کاری قابل قبولی در منطقه 11 تهران و در شهرهای شمالی کشور است.

شهر گرگان 274 هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 871579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha