۳۱ خرداد ۱۳۸۸، ۸:۴۱

هاشم زاده هریسی به مهر گفت:

بیانات رهبری گره گشا بود / عمل به فرامین ولی فقیه تکلیف شرعی است

بیانات رهبری گره گشا بود / عمل به فرامین ولی فقیه تکلیف شرعی است

تبریز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری برداشت جناحی و گروهی از بیانات مقام معظم رهبری را خیانت به ولایت فقیه خواند و تاکید کرد: بیانات رهبر انقلاب سرنوشت ساز و گره گشا بود و عمل به فرامین ولی فقیه برای همگان تکلیف شرعی است.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفتگو با خبرنگار مهر در تبریز افزود: نگرانی این است که بیانات مهم و سرنوشت ساز مقام معظم رهبری توسط گروه های مختلف سیاسی مصادره شود.

وی یادآور شد: فرمایشات معظم له در نماز جمعه تهران در خصوص مسایل اخیر کشور کاملا شفاف، قاطع و همه جانبه بود و جای تحریف و برداشت یکسویه در آن باقی نمانده است.

هاشم زاده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این سخنان، همه را مورد خطاب قرار داده و تکلیف مردم، نخبگان، کاندیداها و البته مسئولان نظام را مشخص کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عمل به دستورات ولی فقیه تکلیف شرعی است و هر کس از این محور عدول کند مسئول است.

آیت الله هریسی در عین حال با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حکم پدر دلسوز ملت همواره در لحظات حساس وارد میدان شده اند، گفت: بیانات آقا به عنوان پدری مهربان و رهبری با وسعت دید فراخ مصلحت مردم و نظام را مشخص کرد و نباید هیچکس سود و منفعت خود را در این بیانات جستجو کند.

وی هشدار داد: اگر گروه یا شخصی فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب را به نفع خود مصادره کند بیشترین خیانت را به ولایت فقیه کرده است.

آیت الله هریسی با بیان اینکه ولایت فقیه پایه و بنیان نظام شیعی است تاکید کرد: هرکس ولی فقیه را از عمومیت و اشراف بر تمام جوانب جامعه خارج کرده و به نفع جناحی خاص مصادره کند خیانت کرده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اصل بر این است که تمام افراد و گروه های مختلف سیاسی اهداف و منافع خود را فدای رهبری و ولایت کنند.

وی هشدار داد: اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی، مصون ماندن ولایت است و احدی اجازه ندارد از این خط قرمز عبور کند.

آیت الله هریسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی تنها کشور ولائی راه امام زمان (عج) در جهان است و اگر خدای ناکرده از این راه منحرف شویم، عنایات خداوند به این سرزمین قطع خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از این پس تمام گروه های مختلف در برقراری آرامش و تفاهم مسئولند، افزود: نه گروه پیروز و نه گروه منتقد انتخابات نباید اظهاراتی بیان کنند که جامعه را ملتهب کند.

هریسی با بیان اینکه هرکس در وسع خود باید آب به این آتش بریزد به مهر گفت: خیال نکنیم اگر توپ و تشر زده و خشونت کنیم طرف مقابل عقب خواهد نشست.

وی تندی و خشونت را موجب ایجاد نفاق، کینه و دشمنی دانست و افزود: تنها محبت است که محبت می آورد لذا نباید با اظهار نظرهای نسنجیده طرف مقابل را تحقیر و تخریب کنیم.

آیت الله هریسی با هشدار در خصوص ادامه روند گذشته پس از بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: اگر دل و جان خود را به فرمایشات معظم له نسپاریم سدها شکسته و سیل ناشی از آن قابل کنترل نخواهد بود.

کد خبر 899476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha