۶ مرداد ۱۳۸۸، ۹:۳۳

در گیلان؛

ایمن سازی جاده های روستایی موجب کاهش 30 درصدی حوادث رانندگی می شود

ایمن سازی جاده های روستایی موجب کاهش 30 درصدی حوادث رانندگی می شود

رشت - خبرگزاری مهر: سرپرست پلیس راه گیلان گفت: ایمن سازی و بهسازی جاده های روستایی و فرعی گیلان موجب کاهش 30 درصدی حوادث مرگبار جاده ای در استان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، سرهنگ غلامرضا سیری شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از محور مواصلاتی پرتردد جنوب استان افزود: اگر چهار هزار و 200 کیلومتر راه فرعی و روستایی استان گیلان ایمن سازی و بهسازی شود بیش از 30 درصد از حوادث مرگبار جاده ای در استان کاهش می یابد.

وی همچنین از بروز 71 درصد تصادفات مرگبار در محورهای فرعی و روستایی استان خبر داد و اظهار داشت: در 127 روز گذشته 700 فقره تصادف در محورهای روستایی و فرعی استان رخ داده است که منجر به فوت 160 نفر و مجروح شدن 800 نفر شده است.

این مسئول در پلیس راه گیلان عنوان کرد: به رغم کاهش 22 درصدی تصادفات مهم در جاده های اصلی، در محورهای روستایی و فرعی تصادفات هشت درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر چه خطاهای انسانی عامل 70 درصد تصادفات است اما اگر جاده های فرعی و روستایی استاندارد شود این رقم به شدت کاهش می یابد.

سیری در ادامه کم عرض بودن جاده ها، نداشتن شانه خاکی مناسب، نبود روشنایی، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و وجود راه های دسترسی فراوان غیر ایمن را از عمده دلایل تصادفات در محورهای فرعی و روستایی عنوان کرد.

کد خبر 919438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha