۱۷ مرداد ۱۳۸۸، ۱۵:۵۵

ابویی خبر داد :

آغاز طرح جهادی تشکلهای اجتماعی پایتخت

آغاز طرح جهادی تشکلهای اجتماعی پایتخت

ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی، ایجاد شهروند الکترونیکی، کمک به مناطق محروم،‌ استقبال از ماه رمضان و غبار روبی امامزادگان و طرح حفاظت از تجهیزات شهری از طرح‌های جهادی تشکل‌های اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که در نهضت تابستانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر محمد ابویی، مدیر تشکل‌های اجتماعی صبح شنبه با اعلام این خبر گفت: طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی با ارائه برنامه‌های آموزشی مدیران آپارتمان‌ها، برگزاری نشست های هم‌اندیشی جوانان و برگزاری مسابقات آموزشی در محلات و آپارتمان ها اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: محله الکترونیک یکی دیگر از اهداف طرح جهادی است که در آن آسیب‌ها و چالش‌های اینترنت و ماهواره‌ها، کودکان و سرگرمی رایانه‌ای با برپایی کارگاه‌های آموزشی در محلات مناطق 11، 12، 17، 19 و 21 به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

ابویی با اشاره به اینکه فاصله بین مناطق حاشیه‌ای جنوب شهر با مناطق شمالی بالاست و عدالت خدمات فرهنگی اجتماعی وجود کم است گفت: در این حوزه برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی- بهداشتی ،  چکاپ رایگان بدنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، آموزش رایگان مقطعی و ایجاد فضای شاد تفریحی از برنامه‌های این طرح است.

وی به برنامه استقبال از ماه رمضان اشاره کرد و یاد آورشد: غبار روبی امامزادگان در هفته آخر حلول ماه مبارک رمضان، برگزاری برنامه‌های مذهبی – فرهنگی با حضور ائمه جماعات و نخبگان محلات و حضور در مسجد جامع و برگزاری جشن استقبال از ماه رمضان از برنامه های طرح نیایش است.

مدیر تشکل‌های اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به شعار اصلاح الگوی مصرف تصریح کرد: در طرح حفاظت از تجهیزات شهری، ارتقاء بینش شهروندان برای استفاده صحیح از امکانات شهری، حفاظت از فضای سبز ...  اجرایی می‌شود.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به مشارکت 50 درصد کانونها باری اولین بار در نهضت تابستانه اشاره کرد و افزود: برگزاری کمپ تابستانی در توچال، و اجرای هفته فرهنگی کانون‌ها در ماه رمضان از برنامه‌هایی  است که کانون‌ها به صورت خودگردان اداره می‌کنند.

کد خبر 925893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha