۲۱ مرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۲۶

12 هزار موقوفه در مازندران شناسایی شد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از شناسایی 12 هزار موقوفه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی شامگاه سه شنبه در همایش واقفان استان در ساری گفت: مازندران با دارا بودن 12 هزار موقوفه یکی از استانهای برتر در تعداد موقوفات است.

وی با اشاره به وجود هزار و 231 امامزاده در مازندران اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیتهای اوقاف و امورخیریه در این بخش ساماندهی امامزاده ها در اجرای طرح جامع و تیپ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین تعداد رقبه موجود در استان را 120 هزار مورد اعلام کرد و گفت: این استان در این بخش نیز از استانهای پیشرو کشور است.

سهرابی، حفظ و احیای موقوفات و نیز تشویق مردم در جهت وقف اموال را یکی از برنامه های مهم اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران عنوان کرد و گفت: گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند فرهنگسازی مناسب در جامعه است.

وی احیا و نگهداری موقوفات را وظیفه همگان دانست و گفت: همه ما در قبال موقوفات مسئول هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه این استان بیشترین تعداد امامزادگان را در کشور دارد، افزود: اماکن مذهبی و امامزادگان مازندران باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

سهرابی، اجرای طرح جامع امامزادگان را از مهمترین برنامه های اداره کل اوقاف و امورخیریه عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح با توجه به وسعت آستانه‌های مبارکه امامزادگان مکانهای فرهنگی و ورزشی شامل مجتمعهای فرهنگی، هنری، فضاهای ورزشی و حوزه‌های علمیه و مکانهای رفاهی و تفریحی برای زائران ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان، برپایی مراسم انس با قرآن در تمامی شهرستانها با حضور قاریان بین المللی، گردهمایی ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد و امامزادگان، غباروبی مساجد، توزیع قرآن، برگزاری کلاسهای آموزش قرآن کریم، برگزاری شبهای احیا در ماه مبارک رمضان و نیز برگزاری جلسات تفسیر قرآن توسط ائمه جمعه در شهرستانها را از مهمترین برنامه های این سازمان در ماه رمضان عنوان کرد.

کد خبر 928044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha