۳۱ شهریور ۱۳۸۸، ۸:۲۰

تغییر برنامه‌ها از مهرماه/ راهبردهای رادیو جوان تا سال 92 مشخص شد

تغییر برنامه‌ها از مهرماه/ راهبردهای رادیو جوان تا سال 92 مشخص شد

مدیر رادیو جوان از آغاز تغییر برنامه‌های گروههای برنامه‌ساز این شبکه از مهرماه و مشخص شدن راهبردهای رادیو جوان تا سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مسعود احمدی مدیر رادیو جوان درباره تغییرات برنامه‌های این شبکه رادیویی با حضور نمایندگان رسانه‌ها امروز در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. احمدی در این نشست گفت: بخشی از تغییرات برنامه‌های رادیو جوان در شش ماهه اول امسال انجام شد و برخی دیگر به شش ماهه دوم موکول شد. در شش ماهه اول به مباحث انتخابات و ماه رمضان پرداخت خوبی داشتیم.

وی در ادامه افزود: تغییرات از مهرماه آغاز می‌شود و شنوندگان می‌توانند شاهد یک رنگین کمان متفاوت در پنج گروه برنامه‌سازی این شبکه باشند. برنامه‌های شبانگاهی که از ساعت 24 بامداد شروع و تا دو بامداد ادامه دارد کمربند تغییرات این شبکه خواهد بود. همچنین راهبردهای پنج سال آینده یعنی تا سال 92 را برای رادیو جوان مشخص کرده‌ایم که شامل 12 محور است که عمده فعالیت‌های شبکه محسوب می‌شود.

مدیر رادیو جوان اشاره کرد: این محورها شامل اخلاق و رفتار دینی، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، تقویت مشارکت‌های سیاسی و جوانان، فرهنگ هنر و هویت ایرانی، روابط فردی و اجتماعی خانواده، الگوها و الگوسازی، ابتکار و نوآوری علمی، ارتقای مهارت‌های فردی، اشتغال، نشاط و شادابی، ورزش و ورزش همگانی است. برای هر شش ماه یک اولویت عمومی و اختصاصی طراحی کرده‌‌‌ایم.

احمدی با اشاره به تغییرات شش ماهه دوم امسال گفت: تقویت رادیو جوان در فضای سایبر، بازگشایی کلاس‌های باشگاه رادیو جوان، تقویت حلقه‌های وبلاگ‌نویسان، سفارش نیازسنجی از جمله تغییرات شش ماهه دوم امسال است. در واقع رویکرد عمومی رادیو جوان در شش ماهه دوم به ترتیب برنامه‌های گفتگومحور، نشاط محور و ورزش محور و در شش ماهه اول سال 89 به ترتیب نشاط محور، ورزش محور و گفتگو محور است.

وی خاطرنشان ساخت: سعی می‌کنیم در شش ماهه دوم سال 89 پوشش برنامه‌های این شبکه را تقویت کنیم. همچنین قصد داریم فضای استودیو را بشکنیم. راه‌اندازی صدای دانشجو و دانش‌آموز از دیگر برنامه‌ها است. رادیو جوان تنها شبکه‌ای است که خط RDS دارد و مخاطب می‌تواند بدون تغییر فرکانس از شرقی‌ترین نقطه تا کورترین نقاط را دریافت کند. این خط بین تهران و مشهد در حدود 90 درصد فعالیت دارد.

مدیر رادیو جوان با اشاره به روز دختر گفت: قصد داریم همایش دختران را برگزار کنیم و در میلاد امام جواد (ع) به عنوان روز پسر می‌پردازیم. رادیو جوان این توانایی را دارد تا بسیاری از گفتگوهای چالشی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی را داشته باشد.

احمدی درباره اینکه چرا در برنامه‌ها مجریان تغییر کردند، توضیح داد: با توجه به سرعت امروز سعی کرده‌ایم تنوع برنامه‌ها بیشتر و برنامه‌ها شناسنامه‌دار شوند. از سوی دیگر باید مجریان توانمند را حفظ کنیم، چرا که در این صورت ممکن است جذب تلویزیون و سینما شوند. مجریانی داشته‌ایم که جذب سینما شدند و موفق هم بودند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر تغییرات سلیقه‌ای و رفتن برنامه‌سازان حرفه‌ای در این شبکه توضیح داد: نه، اصلاً این طور نیست. تغییرات بعد از آسیب‌شناسی برنامه‌ها انجام می‌شود و چندین گروه کار کارشناسی و نظارتی انجام می‌دهد. شبکه برای کار خود استدلال دارد و برنامه‌ساز هم باید این طور باشد.

مدیر رادیو جوان در پایان گفت: رادیو جوان تعامل خوبی با باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سه و دیگر سازمان‌های فرهنگی تعامل خوبی دارد.

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و جوان با اشاره به تغییرات برنامه‌های این گروه گفت: "عصر پرتغالی"، "گنج و ترنج"، "قاصدک" و "شب مهتاب" از جمله برنامه‌هایی هستند که در شش ماهه دوم امسال روی آنتن می‌رود. با همکاری باشگاه رادیو جوان فیلم‌هیا کوتاه و مستند را اکران می‌کنیم.

علی سیفی مدیر گروه ورزش و جوان خاطرنشان ساخت: این گروه شامل حوزه‌های ورزش، تفریحات و مسابقات است. برنامه‌های موج فضایی، باشگاه بانوان و هفت‌‌‌تایی از اول مهرماه روی آنتن می‌روند.

افسانه قیصرخواه مدیر گروه جامعه و جوان هم اشاره کرد: سعی می‌کنیم برنامه‌های این شبکه رویکرد نقادانه را حفظ کند. در هفته نیروی انتظامی باشگاه رادیو جوان در وزارت کشور و شهرک آزمایش مستقر هستند و برنامه پخش می‌کنند. در روز دختر هم برنامه‌های متنوعی داریم.

سعید مدنی مدیر گروه اندیشه و جوان هم گفت: ما در برنامه‌ها به دنبال الگو هستیم، به همین دلیل با چهره‌های برجسته و مطرح صحبت می‌کنیم. حلقه وب هم فعال است و مرتب نظرات مخاطبان را دریافت و تغییرات را اعمال می‌کنیم. در هشتم آبان ماه امسال به مناسبت میلاد امام رضا (ع) برنامه‌های متنوعی پخش می‌کنیم.

زهره هاشمی مدیر باشگاه رادیو جوان در این نشست خبری افزود: تلاش کردیم در فعالیت‌های جدید باشگاه زیر ساخت‌ها را درست کنیم. در حال حاضر 1700 عضو داریم و در مهرماه دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. همایش اعتیاد را آذرماه و همایش حلقه وب را آبانماه برپا می‌کنیم.

کد خبر 950596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha