۱۴ مهر ۱۳۸۸، ۱۴:۲۸

سازمان بورس به دو شرکت کارگزاری اخطار داد

سازمان بورس به دو شرکت کارگزاری اخطار داد

هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به دو شرکت کارگزاری غیر فعال در بخش کشاورزی بورس کالا اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به دو کارگزاری غیر فعال در بخش کشاورزی دو ماه مهلت داد تا نسبت به احراز و رعایت شرایط تاسیس و ادامه فعالیت شرکتهای کارگزاری اقدام کنند، در غیر این صورت مجوز فعالیت آنها ملغی خواهد شد.

پس از تاسیس شرکت بورس کالای ایران، برخی شرکتهای کارگزاری عضو بورس کالای کشاورزی به صورت مشروط مجوز فعالیت در بورس کالا را بدست آوردند، اما پس از سه سال از تاسیس بورس کالا، تعدادی از آنها فعالیت خود را شروع نکرده و شرایط لازم برای تداوم فعالیت را ندارند.

اینگونه شرکتها به عضویت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نیز در نیامده و در صورت عدم تهیه سرمایه لازم، نیروی انسانی، تضامین و سایر الزامات قانونی، مجوز آنها لغو خواهد شد.

همچنین تعداد دیگری از کارگزاران موفق بخش کشاورزی با تطبیق عملکرد و شرایط شرکت در سالهای اخیر موفق به دریافت مجوز معاملات فولاد و پتروشیمی شده اند.

در ماههای اخیر نیز بر اساس مصوبه سازمان بورس بورس تعداد دیگری از کارگزاران بخش کشاورزی بعد از انطباق شرایط خود با دستور العملهای جدید امکان دریافت مجوز معاملات پتروشیمی را خواهند داشت.

کد خبر 959739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha