۲۶ مهر ۱۳۸۸، ۱۲:۳۸

پویا به مهر خبر داد:

استانداردسازی فناوری هنرهای دیجیتال/ ایجادکانون متخصصان هنرهای دیجیتال

استانداردسازی فناوری هنرهای دیجیتال/ ایجادکانون متخصصان هنرهای دیجیتال

عضو موسس کانون هنرهای دیجیتال از راه اندازی این خبر داد و گفت: این کانون به منظور استانداردسازی در حوزه هنرهای دیجیتال ایجاد شده و به تدوین استانداردهای لازم در زمینه تولید نرم افزارهای مورد نیاز و فناوریهای هنرهای دیجیتال می پردازد.

مهندس سید عباس پویا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیشرفتهای علمی و توسعه تکنولوژی گفت: این توسعه و پیشرفت تحولات گسترده ای را در حوزه ارتباطات ایجاد کرده است.

وی ایجاد فضای سایبر را ناشی از توسعه فناوری دانست و افزود: این فناوری کمک شایانی به هنرمندان کرده به طوری که هنرمندان اروپایی از این فناوری حداکثر استفاده را کردند ولی در ایران به دلیل اینکه جایگاه خاصی برای این نوع فناوریها در کشور تعریف نشده، این فناوریها کاربردی نشده است.

پویا به نقش سازمان صدا و سیما در کاربردی کردن فناوریهای دیجیتال در حوزه هنری اشاره کرد و اظهار داشت: در صدا و سیما پیام از طریق صوت و تصویر به مخاطب ارسال می شود که در این میان استفاده از هنر می تواند در تاثیرگذاری پیام نقش موثری داشته باشد. این در حالی است که نه در صدا و سیما بلکه در هیچ سازمان و یا ارگانی بخشی به عنوان هنرهای دیجیتالی وجود ندارد.

وی به کابردهای محدود از هنرهای دیجیتال در بخش بازیهای رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: برای گسترش این فناوری اقدام به راه اندازی کانون متخصصان هنرهای دیجیتال کردیم تا در جهت استانداردسازی هنرهای دیجیتال اقدام کنیم.

عضو موسس کانون هنرهای دیجیتال، هنرهای دیجیتال را شامل عکاسی دیجیتال، نقاشی دیجیتال، گرافیک، سینما، تئاتر دیجیتال، بازیهای رایانه ای، موسیقی و صدا و معماری ذکر و خاطرنشان کرد: در حال حاضر استانداردهایی که در این زمینه تعریف شده است استانداردهای شرکتهای آمریکایی و اروپایی است که برای خیلی از کشورها مشکلاتی را ایجاد کرده از این رو با راه اندازی این کانون در صدد استانداردسازی در حوزه فناوریهای هنرهای دیجیتالی هستیم.

عضو موسس کانون متخصصان هنرهای دیجیتال اضافه کرد: این استانداردها شامل مواردی چون سایز کادر در سینما و تلویزیون و سرعت و تعداد فریمها در یک ثانیه می شود. با استفاده از این استانداردها می توانیم نرم افزارهای لازم را در این حوزه با توجه به نیازهای فرهنگی و صنعتی کشور تعریف کنیم.  

وی استانداردسازی در حوزه هنرهای دیجیتال را برای ورود به بازار انیمیشین، گرافیک، سینمای دیجیتال و تئاتر دیجیتال ضروری دانست.

کد خبر 963656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha