۱۸ آبان ۱۳۸۸، ۱۳:۳۹

خط راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه از 6 بوشهر عبور می کند

خط راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه از 6 بوشهر عبور می کند

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل راه و ترابری استان بوشهر گفت: خط راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه در مسیر خود علاوه بر مرکز استان بوشهر، شهرهای برازجان، اهرم، خورموج، دیر و کنگان را نیز پوشش و از آنها عبور می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، هاشم علیپور فاز در گردهمایی فرماندهان پایگاههای مقاومت اداری شهرستان بوشهر در محل اداره کل راه و ترابری استان، طول اجرایی این خط راه آهن ۵۷۰کیلومتر عنوان کرد و افزود: بر اساس توافق انجام شده بین وزارتخانه‌ های نفت و راه و ترابری، تامین اعتبار این طرح به صورت ۵۰درصد مشارکتی بین دو وزارتخانه انجام می‌ شود.

وی اظهار داشت: کل اعتبار این طرح هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و مدت اجرای آن نیز پنج سال خواهد بود.

مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر با بیان این که بسیج فعالیتهای بسیاری را در عرصه راهسازی انجام داده است، گفت: بسیج در صحنه های مختلفی حضور داشته و فعالیت های بسیاری را در عرصه های سدسازی، راهسازی و حتی شهرسازی انجام داده است .

علیپور فازافزود: روحیه بسیجی همواره دراستان جریان دارد و ما کماکان شاهد حضور فعال و پر نشاط بسیج در کلیه فعالیت های استان اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی هستیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون گروه سازندگی بسیجیان در جنوب استان مشغول راهسازی و اسکله سازی هستند که امید می رود در شمال استان نیز از نعمت عمران و سازندگی بسیجیان به نحو شایسته استفاده شود.

فرمانده پایگاههای مقاومت اداری استان نیز گفت: در رزمایش گردان که در روزهای ٢٢ و ٢٣ ماه جاری برگزار خواهد شد همه نیروهای گردان آماده و مهیای اعزام به ماموریت می گردند.

مهران حیاتی با بیان اینکه بسیج و بسیجیان نیرو و قشری نییستند که بتوان آنها در یک مسیر و وضعیت خاص خلاصه کرد، اظهار داشت: وظیفه فرماندهان در این رزمایش این است که با اطلاع رسانی خوب و آماده سازی بسیجیان در جهت اعزام به ماموریت بکوشند.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید موسی کلانتری نیز گفت: از فعالیتهای مهم این پایگاه مقاومت همکاری با نهادها و انجام فعالیتهای تخصصی است .

صالح بجلی افزود: قریب به ٧٠ درصد از اعضای بسیج تحصیل کرده هستند و به انجام فعالیتهای تخصصی می پردازند.

کد خبر 979795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha