۲۲ آبان ۱۳۸۸، ۱۳:۱۸

جشنواره روتردام نخستین بار با یک فیلم کره‌ای آغاز می‌شود

جشنواره روتردام نخستین بار با یک فیلم کره‌ای آغاز می‌شود

سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام با نمایش فیلم سینمایی "پاجو" دومین تجربه کارگردانی پارک چان اوک فیلمساز کره‌ای آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد این نخستین بار در تاریخ 39 ساله جشنواره معتبر روتردام است که فیلمی از سینما کره جنوبی در مراسم افتتاحیه آن به نمایش درمی‌آید. پارک چان اوک 41 ساله پیشتر در سال 2002 با نخستین فیلم خود "حسادت نام دیگر من" است موفق شده بود جایزه ببر جشنواره روتردام را از آن خود کند.

داستان "پاجو" در شهر مرزی میان دو کره می‌گذرد رابطه پیچیده دخترکی مدرسه‌ای را با اطرافیان خود به تصویر می‌کشد. روتگر وولفسن رئیس جشنواره روتردام فیلم پارک چان اوک صدایی قدرتمندانه از زنان فیلمساز قاره آسیا توصیف کرد. انتظار می‌رود سو وو و لی سون جیون بازیگران "پاجو" در مراسم افتتاحیه به همراه کارگردان حضور داشته باشند.

دومین تجربه کارگردانی پارک چان اوک فیلمساز زن کره‌ای نخستین بار اکتبر امسال در جشنواره فیلم پوسان در کره جنوبی به نمایش درآمد جایزه نتپک را برد. "پاجو" در جشنواره روتردام در بخش خارج از مسابقه حضور دارد. این جشنواره معتبر روز 27 ژانویه آغاز می‌شود و تا هفتم فوریه در هلند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 982240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha