۲۹ آبان ۱۳۸۸، ۱۲:۱۷

علوی به مهر خبر داد:

بهره برداری از 5 جایگاه جدید CNG در تهران

بهره برداری از 5 جایگاه جدید CNG در تهران

مدیرعامل شرکت گاز خودرو از افتتاح 5 جایگاه جدید CNG در تهران خبر داد و پیش بینی کرد با کاهش سهمیه های بنزین در دوره زمستانی، استفاده از CNG افزایش قابل توجه ای یابد.

سید مصطفی علوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بهره برداری از 5 جایگاه جدید CNG در شهر تهران در هفته آینده، گفت: هر کدام از این جایگاه های جدید از ظرفیت سوخت رسانی روزانه به بیش از چهار دستگاه خودرو 2 گانه سوز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع با راه اندازی این 5 جایگاه CNG امکان گازرسانی به بیش از 20 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز در شهر تهران فراهم خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر این ساخت جایگاه های جدید CNG در سایر استانهای کشور در دست اقدام بوده به طوری که باید تا پایان سالجاری حدود 310 جایگاه جدید CNG  در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت گازخودرو ایران با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه تعیین شده باید تا پایان اسفند ماه در مجموع 400 جایگاه جدید CNG در کشور ساخته شود، بیان کرد: از این رو برای تحقق این برنامه در ماههای باقیمانده سالجاری باید روزانه 2 تا 3 جایگاه جدید CNG مورد بهره برداری قرار بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با بهره برداری از 400 جایگاه تا پایان امسال ظرفیتی برای سوخت گیری بیش از 600 هزار خودرو فراهم خواهد شد، بیان کرد: همچنین علاوه بر ساخت جایگاه های جدید، تعمیرات اساسی جایگاه های قدیمی و اضافه شدن کمپرسورهای جدید در این جایگاهها نیز در برنامه شرکت ملی گاز قرار دارد.

علوی با تاکید بر اینکه هم اکنون ظرفیت عرضه روزانه 11 میلیون متر مکعب گاز از طریق جایگاه هایCNG فراهم شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود با کاهش سهمیه های بنزین در دوره زمستانی استفاده از CNG افزایش قابل توجه ای یابد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سوخت گیری خودروهای گازسوز عمومی نسبت به خودروهای شخصی در جایگاه های CNG در اولویت قرار دارد، تاکید کرد: در حال حاضر با ساخت و توسعه جایگاه های CNG در اکثر شهرهای کشور امکان عرضه این حامل انرژی بدون ایجاد فشار بر روی جایگاه ها فراهم شده است.

به گزارش مهر، هم اکنون تعداد کل جایگاه های تک منظوره و دو منظوره CNG به بهره برداری رسیده درکشور به بیش از یکهزار جایگاه افزایش یافته است.

کد خبر 986792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha