سامسونگ همان برندی که سال‌ها است بازار لوازم خانگی و صوتی و تصویری ایران را قبضه کرده و بدون پرداخت کمترین حقوق و عوارض گمرکی، بخش عمده‌ای از کالاهای قاچاق بازار را هم به خود اختصاص داده است. اکنون اما، گوشی‌هایش دردسرساز شده و توهین بزرگی را به هشتاد میلیون ایرانی آن هم در یک عرصه بین‌المللی، مرتکب شده است.

دهن کجی سامسونگ به قهرمانان ایرانی در حالی اتفاق افتاده است که این برند سهم بسیار بالایی از بازار موبایل و لوازم خانگی را در ایران در اختیار دارد. بیش از پنجاه درصد گوشی های تلفن همراه هوشمند متعلق به این برند است و 45درصد از فروش بازار را در اختیار دارد. در بازار محصولات خانگی همچون یخچال و فریزر و ماشین لباس شویی و ظرف شویی نیز سهم عمده ای در بازار ایران و همچنین در کالاهای صوتی و تصویری.

سامسونگ در دی ماه سال گذشته نیز به علت تخلفات گمرکی به پرداخت سه هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شد اما با نامه دور از انتظار نعمت زاده این جریمه بخشیده شد. خوش خدمتی مدیران دولتی به همین جا متوقف نشده است و موارد دیگری را میتوان برشمرد.

با وجود همه این امتیازات و رانت ها، سامسونگ از اهدای گوشی به ورزشکاران ایرانی طفره می رود. این شرکت کره ای که حامی مالی المپیک بازی های زمستانی است، تحریم ها را بهانه کرده است. به نظر می رسد وقت آن باشد که بازنگری جدی در نحوه تعامل با این برند صورت بگیرد. کاری که وزیر ارتباطات و وزارت امور خارجه آن را شروع کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha