در کسب و کارهای خانگی مشارکت تمام اعضای خانواده لازم نیست و تنها فعالیت اقتصادی یک یا چند نفر از اعضای خانواده می‌تواند به این کسب و کارها رونق ببخشد.

مشاغل خانگی یکی از بهترین راه‌های کسب در آمد است. این مشاغل بهترین راه افزایش درآمد خانواده‌ها و کاهش نرخ بیکاری می‌باشد و ۱۵ تا ۸۰ درصد نیاز اشتغال ۱۵۰ کشور جهان را تأمین می‌کنند. در کسب و کارهای خانگی مشارکت تمام اعضای خانواده لازم نیست و تنها فعالیت اقتصادی یک یا چند نفر از اعضای خانواده می‌تواند به این کسب و کارها رونق ببخشد.

راه اندازی کسب و کار خانگی برای خانم‌ها بیش از آقایان سودمند است زیرا در این صورت خانم‌ها می‌توانند وقت بیشتری برای خانواده و تربیت و پرورش فرزندان بگذارند و بدون اینکه اجباری به ترک منزل و ساعت‌ها ماندن در شلوغی خیابان‌ها و ترافیک داشته باشند با خیالی آسوده و بدون دغدغه به فعالیت اقتصادی در خانه بپردازند.

فرش جیریا، از کیفیت و اصالت بالایی برخوردار است. بانوان روستای جیریا تبحری خاص در بافت قالی دارند، تلاش چند صد ساله مردان و زنان این روستا نام تجاری فرش جیریا را رقم زده‌است، به‌طوری‌که تجار کشورهای اروپایی و آمریکایی با برند جیریا و ساروق آشنا هستند. طراحی نقشه، نقش‌بندی و رنگ‌بندی بافته‌های اهالی این روستا به قدری چشم‌نواز است که می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی به این هنر که حاصل دسترنج زنان و دختران این روستاست نگریست.

جیریا ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است. این روستا یکی از روستاهای باستانی منطقه اراک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      1 0
      احسنت خدارو شکر رو پای خودشان هستند
    • همایون IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 0
      حیف که این هنر در حال فراموشی است