سوداگران زمین در چند سال گذشته نه تنها هویت و اصالت روستایی نظم آباد را خدشه‌دار کرده اند بلکه باعث افزایش معضلات زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی در این منطقه شده اند.

نظم آباد روستایی است که در فاصله ۲ کیلومتری از اراک قرار دارد. نزدیکی این روستا به کلان شهر اراک و اقلیم ییلاقی و هوای مطبوع باعث شده است به یکی از کانون‌های گردشگری و تفریحی مردم اراک تبدیل شود.

به دلیل اقبال عمومی مردم رستوران‌ها و کافه‌ها و ویلاهای متعددی در این سال‌ها در این روستا ساخته شده است اما آنچه که مورد غفلت مسئولین قرار گرفته است نابودی هویت و اصالت روستایی نظم آباد در سایه سوداگری زمین در این منطقه و افزایش معضلات زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی به دلیل هجوم افراد مهاجر به این روستا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسام IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      5 0
      والا خود روستاییها از خداشون شد قیمت زمیناشون رفت بالا، در صورتی که اصلا ارزش خرید نداره و خشکسالی هست اونجا،
    • ۱۱۰ IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      0 0
      سلام گزارش کوتاه شما را مشاهده کردم. از اهالی این روستا هستم . مسائل و مشکلات متعددی وجود دارد . که مایلم در اختیار قرار دهم . مسائل که ممکن است در آینده به معضل و بروز مشکلاتی فرا تر از روستا ، اراک پیش بیاید . اگر می شد به طریقی این اطلاعات و مشکلات را برای باز تاب بیشتر در اختیارمان قرار دهم .
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      با سلام وقت بخیر خدا قوت ورودی و جاده ابن روستاهم مناسب نیست پل شهید کاوه نبیره ام از به سمت تهران ورودی نداره داری شیب در سمت شهر صنعتی پلهای روگذرو زیر گذرم در ابتداشون برجستکی دارن گردو پل شریعتی و پل مسجد سیدها ورودی منطقه گردشگریه گردوم کم عرض و جالب نیست جدا بشه عالیه