روضه خانگی، یعنی یکدل شدن یک خانواده و حتی یک محله برای احیای امری که شاید قدمتی طولانی‌تر از سن اعضای آن دارد. یعنی صفای جمعی که دور از نور پروژکتورها، به نور خلوص نیت منور شدند و گرچه چشم دوربین‌های فراوانی آن‌ها را نمی‌بیند اما از چشمان علمدار حسین دور نیستند. روایت این روضه‌ها در روزگار کرونایی، روایت آتش عشقی است که حتی خطر بیماری فراگیر هم آنرا خاموش نکرده است. امسال دومین سالی است که ماسک به صورت اشک می‌ریزیم و با فاصله اجتماعی در بساط عزای سیدالشّهدا شرکت می‌کنیم اما کرونا باعث شد تا بار دیگر به رسم قدیم، هیأت‌های خانگی جان دوباره ای بگیرند. هیأت هایی که درعین کوچکی حاجات بزرگی را برآورده کرده اند، که شاید عزادارانش به تعداد انگشت‌های یک دست هم نرسند اما حال و هوایشان به طرز عجیبی دلنشین است. کسی چه می‌داند شاید سال‌ها بعد که خبری از ماسک و کرونا نباشد، تصاویر ثبت شده از این روزها، مایه مباهات نسل آینده این خانواده‌ها و افراد باشد؛ مباهات بر اجدادی که خالصانه پرچم عزای امام حسین را در سخت‌ترین شرایط، بالا نگه داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ذبیح‌الله رحمانی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      12 0
      این عکس ها جلوه دیگری از خلوص بی ریای عاشقانه این مردم بی ادعا و آبرومند ایران زمین است.
    • ف. مالکی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      9 0
      خداقوت به کسانی‌که به هر نحوی سنت عزاداری ماه محرم و سفر را احیا می‌دارند و از طریق رسانه‌های مجازی به نمایش می‌گذارند باشد که نیت خیرشان بر فطرت پاک دلها نشیند اجرتان بااباعبدالله(ع)
    • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      5 1
      خدا قوت به عکاس محترم که با زحمت و مشقت فراوان نسبت به گرداوری این مجموعه اقدام نموده اند.
    • امیرحسین IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      یاحسین عشق تو با دلها چه میکند. قلب های مارا از اعماق سینه شکافته و همراه غم سوزناک خود به آتش میکشد..... این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست......