پیکر مطهر بعد از تهران به شهر قم رسیده و مهدِ انقلاب در غمِ «قاسم» قیام کرده بود؛ حرم کریمه اهل‌بیت(ع) آماده آخرین زیارت فرمانده شده بود تا وداعی تاریخی در شهر تاریخ‌ساز ایران رقم بخورد.

متولیان ساعت مراسم قم را ۱۴ اعلام کرده بودند ولی مگر سوگواران در تهران از سردار دل می‌کندند؟ طولانی شدن برنامه تشییع در تهران، تأخیر مراسم قم را به همراه داشت اما این ملت هیچ‌وقت تأخیر ندارد و حتی پیش از ساعت ۱۴ راهی مسیرها شده بودند.

مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) قم و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) جای سوزن انداختن نبود؛ شعار می‌دادند، نوحه می‌خواندند، بر سر و سینه می‌زدند و اشک کمترین ابزار برای ادای غمی بود که سوگواران در دل داشتند.

پیکر شهدای مقاومت حوالی ساعت ۱۷ به قم رسید و برای طواف راهی حرم کریمه اهل‌بیت شد، حرم مملو از زائران و مجاورانی بود که برای عرض ارادت آمده بودند؛ آن‌ها که به مراسم تهران نرسیدند قم را برای وداع انتخاب کرده بودند.

اقیانوس عزاداران بعد از پایان زیارت، سردار دل‌ها را در آغوش کشیدند؛ آن روز تاریخی در شهر تاریخ‌ساز قم ماندگار شد؛ بیشتر از ۵ ساعت طول کشید تا خودروی حامل پیکرها مسیر هفت کیلومتری حرم تا مسجد جمکران را طی کند. روایت این روز را در تصاویر ثبت‌شده توسط عکاسان مهر ببینید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Kayyya IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      6 4
      کاش میشد مردم به خاطر گرونی و تورم و بیکاری و کلاهبرداری تو بورس و اختلاس هم قیام میکردن . خدااااااااااااااااایا خسته شدیم از این زندگی
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      4 2
      کو قاسمی که دوباره زنده کند نام عشق را
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      2 4
      کاش بخاطر فرج امام زمانم اینطور یکصدا همه جمع میشدیدوهمصدا میشدید کاش برای اهل بیت هم همینطور به خیابونها میاومدید.و کرونا رو بهونه نمیکردید.سردار سلیمانی هم مثل یکی ازماست.اینقدر شلوغش میکنید.کاش برا ظهور امام زمان و طلب بخشش خدا رو صدا میکردید.که بخاطر گناهانمون خدا رحمت بارون ازمون دور کرده
      • علی غفاری IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
        0 0
        شهید سلیمانی مگه جز برای راه خدا و امام زمان شهید شد اون موقع که تو خونتون خوابیده بودی سردار با داعشی ها و تکفیری هایی می‌جنگید که تو در خوابت هم بیان خودتو خیس میکنیم حرم حضرت زینب کبری اول توسط اهل بیت و خدا بعد توسط مجاهدان اسلام و سردار حفظ شد
    • وحید کرمی IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      7 1
      وقتی بودی با شکوه بودی باشهادتت با شکوه‌تر و جاودان تر شدی سردار دلها
    • 5789686346 IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      1 0
      وقتی شهید خادم ملت میشه ملت اون را اقای خودش می دونه بنابر این ملت حاضرن نوکر اینجور ارباب خودشان هم باشند