۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷

مالکی در تذکر شفاهی:

«سعید نمکی» مقصر افزایش مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان است

«سعید نمکی» مقصر افزایش مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان است

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه نمکی مقصر اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است، خواستار ورود قوه قضائیه به پرونده بررسی عملکرد وزیر بهداشت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی فداحسین مالکی نماینده زاهدان در تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت، گفت: جنابعالی اخیرا در نامه ای به وزیر بهداشت کشور هند اعلام آمادگی کرده اید تا از نظر تجهیزات بهداشتی و دارویی به مردم این کشور برای مقابله با کرونا کمک کنید.

وی افزود: وزیر بهداشت، نیازی نیست به هند برود. سری به استان سیستان و بلوچستان بزنید و با ویروس هندی که وارد این استان شده مبارزه کنید و تجهیزات خود را در اختیار این استان قرار دهید.

عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا می‌شوند اما وزیر بهداشت حتی جواب تلفن استاندار را نمی دهد و مدیریتی بر ستاد کرونای استان ندارد.

مالکی افزود: نمکی ۶ ماه پیش قول داد تغییرات اساسی از نظر بهداشتی و درمانی در این استان صورت گیرد اما هنوز به وعده خود عمل نکرده است.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت مقصر اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است. دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کند. دادستان زاهدان اخیرا ورودی به عملکرد وزیر بهداشت در این زمینه داشته است.

کد خبر 5245192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رسول IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      17 8
      ایشون اشتباها وزیر بهداشت شدن .باید رییس فرهنگستان میشدن
    • عبدالله IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      14 14
      اينگونه به وزير بهداشت تاختن دور از انصاف است تازه من ميخواستم پيشنهاد كنم جايزه نوبل در مبارزه با كرونا بايشان داده شود.
      • شادی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
        3 1
        با سلام هموطن. نمیدونم شغل شما چیه تا چه حد از مسائل درمانی مردم واعداد وارقام وآمارها وتحلیل آنها مطلع هستید قطعا اگر کمی پرس جو میکردید واطلاعات بیشتری داشتید هرگز پیشنهاد نمیکردید که جایزه نوبل به ایشون داده بشه. وضع بدتر از اونیکه حتی تصورش را بکنید
    • Bndboy IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      1 3
      آقای نمکی بهترین وزیر این دولت بوده و هست کارنامه اش اینو میگه . بالارفتن آمار مبتلا و مرگ در استان سیستان و بلوچستان دلیل اولش قاچاق انسان و از هند و پاکستان و افغانستان و بنگلادش و آلوده بودن صدرصدی اونها هست دلیل دومش هم عروسی های آنچنانی و مراسمات دیگه ای هست
    • جوزانى IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 2
      اقاى مالكى شما با اقاى نمكى خصومت شخصى نداريد ؟ حضرت عباسى جواب بدهيد ايشان خيلى غمخوار هستند معركه اى براه انداختندكه دنيا ر به تعجب وا داشتند ميخواهند به تما م كشور ها واكسن صادر كنند شما ميخواهيد وى را دادگاهى كنيد
    • علی GB ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      1 0
      اولا؛ ایشان در رابطه با کمک به سایر کشورها قمپز در می کنه ثانیا" خدایش حداقل ۵۰٪ مرگ های کرونایی عدم رعایت مسائل بهداشتی از طرف خودمان هست .
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      4 0
      یاخدااول مردم ایران بایدواکسینه شوندخودهنددربرهه ای اززمان واکسن به ایران ندادگفت کشورخودمان دراولویت است
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      9 2
      ضعبف ترین وزیری که فقط ادعا داشت و خالی بندی می کرد. وضعیت واکسیناسیون ایران بدتر از تمام کشورها. حتی واکسن های روسی و چینی را که کشورهای همسایه دهها میلیون دز وارد کردند و از نظر تحریم هم مشکل نداشت را وارد نکرد مگر در مقیاس بسیار کم
    • حسین IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      1 1
      نهایت نامردی وخیانت این هست که وقتی مردم خودمون اینجوری بیماری و دهها مشکل داره ودر فقر ورنج وتحریم بسر میبره وزیرش به کشوری کمک کنه که توی تحریم های مردم ایران کاملا همسو با آمریکا حرکت میکنه!!
    • سینا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      سلام.اگر واکسن کاری داشت،که اون کشورهای غربی الان همه مردمشون رو واکسن زده بودن.مطمعا واکسن پول دور ریختن است و نقشه ها پنهایی خود غربی هاست. اما میشد با مدیریت صحیح و با اتحاد و یکی شد جلو بیماری رو بگیریم و با روش ها درست از ان جلوگیری میکردیم! چطور چین با 1 میلیارد جمیعت تونست!