۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۴:۱۵

آحارونوت پرده برداشت:

نقش کلیدی نتانیاهو در یک پرونده فساد/ "هولی لند" همچنان قربانی می گیرد

نقش کلیدی نتانیاهو در یک پرونده فساد/ "هولی لند" همچنان قربانی می گیرد

با گسترده شدن دامنه رسوائی های اخیر مالی در رژیم صهیونیستی موسوم به "هولی لند" یک روزنامه عبری از نقش کلیدی نخست وزیر این رژیم در این پرونده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یدیعوت آحارونوت در مطلب خود می نویسد : رسوایی فساد بزرگ در رژیم صهیونیستی موسوم به پرونده هولی ‌لند پس از بازداشت رئیس سابق بزرگترین بانک این رژیم و برخی مقامات ارشد به دلیل پرداخت رشوه به مقامات برجسته شهرداری قدس از جمله "ایهود اولمرت" نخست وزیر سابق و "اوری لوبلیانسکی" شهردار سابق قدس جهت اجرای پروژه هولی ‌لند،‌ ابعاد گسترده ‌تری یافت.

در همین رابطه نتایج یک تحقیق نشان می دهد که بنیامین نتانیاهو و "دیوید شیمرون" وکیل ویژه نقشی کلیدی در پرونده هولی لند دارند.
 
یدیعوت آحارونوت، از انتشار تحقیقی مطبوعاتی خبر داد که حاکی از دخالت نتانیاهو در صدور تصمیمات دولتی به نفع مشتریان وکیلش دیوید شیمرون است که بیشتر این افراد از پیمانکاران و سرمایه داران بزرگ به شمار می‌روند.
 
هنوز جزئیات این پرونده فساد مالی که به "رشوه خواری بیت المقدس" معروف است، منتشر نشده، اما روز 26 فروردین شهردار سابق قدس به اتهام ارتباط با آن بازداشت شد و "ایهود اولمرت" نیز متهم به دست داشتن در آن شد.
 
این در حالی است که در روزهای گذشته نیز یکی از همکاران قدیمی اولمرت و پنج نفر دیگر در ارتباط با این پرونده بازداشت شدند.  
 
البته این اولین پرونده فساد مالی اولمرت نیست و وی به دلیل فسادهای مالی مجبور به استعفا از سمت نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد.
 
"ایهود اولمرت" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی طی سالهای 2002 تا 2006 که در پست های شهردار قدس و  وزیر تجارت و صنایع کابینه حضور داشته است، از مقام خود سوء استفاده کرده بود.
 
اغلب مقامهای سیاسی رژیم اسرائیل درگیر پرونده های فساد هستند و "ایهود اولمرت" نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل به دلیل درگیر بودن در پرونده فساد مالی و افزایش فشارها بر وی مجبور به استعفا از سمت خود شد.
 
"موشه کاتساف" رئیس سابق این ژیم نیز به دلیل فساد اخلاقی مجبور به استعفا از سمت خود شد و هم اکنون "آویگدورلیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل با پرونده فساد مالی درگیراست و تا کنون چندین بار در دادگاه حاضر شده است.
کد خبر 1069884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha