۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۸:۵۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

خاکریزی غیر قانونی در دریای خزر برای احداث تله کابین رامسر

خاکریزی غیر قانونی در دریای خزر برای احداث تله کابین رامسر

خاکریزی در عمق و طول دریای خزر برای احداث تله کابین رامسر در حالی ادامه دارد که بنا به اعلام دفتر حقوقی و معاونت دریایی سازمان محیط زیست این عملیات هیچ ارزیابی زیست محیطی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره محیط زیست مازندان در حالی برای ساخت تله کابین در غرب شهر رامسر و خاکریزی در بستر دریای خزر در تلاش برای اخذ مجوزهای لازم برای تکمیل این پروژه است که معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از این اقدامات ضد محیط زیستی تاکید کرد: متاسفانه رویه ای شکل گرفته که اول پروژه ها را آغاز می کنند و تخریبها را انجام می دهند و بعد از آن دنبال گرفتن مجوز هستند.

محمد باقر نبوی این اقدام را غیر قانونی خواند و افزود: هیچ مجوزی برای خاکریزی دریا در اختیار هیچ دستگاهی قرار نمی گیرد و اگر عملیاتی در حال انجام است غیر قانونی و بر خلاف مقرارت است. 

مدیرکل دفتر اکوبیولوژی دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیرامون این موضوع به خبرنگار مهر گفت: هر گونه خاکریزی در دریا خلاف قانون و ارزشهای زیست محیطی است و پیگیریهای لازم برای متوقف کردن فعالیت این پروژه را از سر می گیریم.

امیر صدیقی همچنین اضافه کرد: اگر مجوزهای زیست محیطی هم صادر شده باشد که تا کنون از سوی مجریان پروژه هیچ درخواستی به سازمان محیط زیست ارائه نشده، توصیه می شود که از سازه های شناور بر آب و ستونهای ویژه برای فشار حداقلی به اکوسیستم دریا و ساحل استفاده شود.

این کارشناس محیط زیست دریایی از پیگری جدی سازمان محیط زیست و توقف فعالیت غیر قانونی در دریای خزر خبر داد و گفت: در صورت تائید تخلف پیمانکار خسارتهای احتمالی اخذ و جریمه های جدی اعمال می شود.

احداث تله کابین رامسر در حالی بخشی از سواحل دریای خزر را مورد تعرض قرار داده که قسمتهای مختلف این دریاچه بزرگ به طور مداوم در حال تخریب و آلودگی است به طوری که ساخت سازها در سواحل این دریا ادامه دارد و آلاینده های شهری، کشاورزی و صنعتی نیز در بستر آن ریخته می شود.

ساخت اسکله غیر قانونی کاسپین، خاکریزی در بستر دریا و آلوده شدن دریا به مواد خطرناک آلاینده های شهری و سموم کشاورزی از مهمترین عوامل تهدید کننده دریای خزر در سالهای اخیر بوده است.

کد خبر 1080054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha