۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۱:۲۸

صفرزاده در گفتگو با مهر:

سرقت دوچرخه هلند را پیگیری می‌کنیم/ اعتصاب به خاطر پول واقعیت داشت

سرقت دوچرخه هلند را پیگیری می‌کنیم/ اعتصاب به خاطر پول واقعیت داشت

مدیر تور دوچرخه سواری ریاست جمهوری تهران با تائید خبر مهر گفت: با جدیت تا حصول نتیجه بحث سرقت دوچرخه رکابزن تیم هلند را پیگیری می‌کنیم.

مهرداد صفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری تور ریاست جمهوری تهران گفت: ما آمادگی حضور 8 تیم خارجی و 4 تیم داخلی را داشتیم اما در نهایت با توجه به نزدیکی تور آذربایجان و استقبال تیم‌های خارجی بیشتر، تعداد میهمانان ما به 12 تیم خارجی و تعداد تیم‌های داخلی نیز به 6 تیم رسید که تیم امید نیز با هدف حضور رکابزنان جوان در این تور به جمع تیم‌های داخلی افزوده شد.

کاهش هزینه‌های تور امتیاز مثبت داشت
وی با بیان اینکه هزینه‌های این تور نسبت به دوره‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است، افزود: در شرایطی که این تور برای اولین بار در تاریخ دوچرخه‌سواری کشورمان با حضور بهترین تیم‌های خارجی همچون هلند و آلمان برگزار شد، هزینه‌های برگزاری تور در حد قابل توجهی کاهش داشت. تور سال گذشته با هزینه‌ای نزدیک به 600 میلیون تومان برگزار شد و مسئولین رقم یک میلیارد تومان را برای امسال پیش‌بینی کرده بودند.

در داوری ضعف داشتیم
مدیر تور بین‌المللی ریاست جمهوری تهران با بیان اینکه ما در بخش داوری ضعف داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه حضور "جمال الدین محمود" ناظر آسیا در کنار این تور کمک زیادی به ما کرد تا در خط استارت و خط پایان مسابقه اشکالات کمتر شود.

سطح تیم‌های خارجی خوب بود
وی سطح تیم‌های خارجی حاضر در تور را هم مثبت ارزیابی کرد و گفت: رکابزنان مطرح هلند و آلمان از نظر فنی خوب بودند و شاید برای اولین بار بود که برخی دوچرخه‌سواران مطرح اروپایی در کنار رکابزنان ما در یک تور داخلی شرکت می‌کردند. ما تلاش کردیم تا با توجه به برگزاری مسابقات در استان تهران مسیرهای خوبی را هم در بخش کف رو و هم سربالایی انتخاب کنیم.

بحث ندادن پول مطرح نبوده است!
مدیر ایرانی تور ریاست جمهوری با تائید خبر مهر مبنی بر اینکه آخرین روز از تور تهران با تاخیر آغاز شد، تصریح کرد: ما برنامه‌ای در سالهای گذشته داشتیم که با دادن "پاکت مانی" یا همان پول توجیبی به برخی کشورها برای حضور در تور کمک کنیم. دعوت نامه تورهای امسال مانند قبل از سوی فدراسیون زده شده بود و طبیعتا قرار شد پول توجیبی دو هزار دلاری برای برخی تیم‌ها دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث ندادن پول مطرح نبوده بلکه می‌خواستیم این مبلغ را در آخر مسابقه بدهیم، گفت: متاسفانه برخی تیم‌ها در روز آخر و پیش از برگزاری مسابقه نهایی اعلام کردند که پولشان را می‌خواهند. در نهایت با وساطت زنگی آبادی سرپرست فدراسیون و صحبت با تیم‌ها حل شد. به نظر می‌آید تیم ها در حقیقت با این اعتراض می‌خواستند بگویند که اگر پول ندهید در مرحله نهایی پا نمی زنیم!

می توانستیم از تیم‌ها شکایت کنیم
صفرزاده تاکید کرد: هرچند ما به آنها اعلام کردیم که تا دوساعت بعد از پایان مسابقه این مبلغ را به آنها می دهیم  اما "جمال الدین محمود" ناظرآسیایی تور هم در گفتگو با تیم‌ها بر این مسئله تاکید کرد که پرداخت این "پول توجیبی" قانون نیست بلکه توافقی میان میزبان ومیهمان است. مطمئنا اگر تیم‌ها در مسابقه نهایی شرکت نمی‌کردند طبق قانون می توانستیم شکایت کنیم.

ناظران تنها ایراد می‌گیرند!
وی با بیان اینکه به هیچ عنوان مشکلی با ناظران آسیایی و جهانی نداشتیم و آنها مسابقه را ترک نکردند، گفت: فدراسیون دوچرخه‌سواری و اتحادیه جهانی uci دو سازمان در کنار یکدیگر هستیم. آنها در مسابقات تنها ایراد می‌گیرند و اشکالات تور را می‌گویند و این طور نیست که بخواهند در صورت بروز اشکال تور را برگزار نکنند.

مدیر تور ریاست جمهوری تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکل خاصی در تور اتفاق نیفتاد و برخی نکات فنی هم از سوی مسئولین و ناظران برای سالهای آینده گفته شد تا این مشکلات در تور سال آینده رفت شود و دیگر مشکلی بوجود نیاید. 

سرقت دوچرخه هلند را پیگیری می‌کنیم
وی با تائید خبر دیگر مهر مبنی بر به سرفت رفتن دوچرخه رکابزن تیم هلند، خاطرنشان کرد: مرحله سوم تور در منطقه جاده جهانشهر کرج با حضورعلاقه‌مندان و اهالی این شهر و با ازدحام زیادی برگزار شد و متاسفانه بعد از اختتامیه تور متوجه شدیم که دوچرخه رکابزن هلند به سرفت رفته است.

صفرزاده هر تیم را متشکل از نفراتی چون مربی، سرپرست، ورزشکار و تکنیسین دانست و با تاکید بر اینکه این نفرات باید از تجهیزات خود مراقبت کنند، ادامه داد: مسئله سرقت صورت جلسه شده و به فرمانداری کرج اطلاع داده شد. با جدیت تا حصول نتیجه بحث سرقت دوچرخه را پیگیری می‌کنیم و چنانچه به این نتیجه برسیم که قصدی در این کار بوده برخورد جدی خواهیم کرد.

وی در مورد اظهارات برخی ورزشکاران مبنی بر اینکه رکابزن تیم هلند دوچرخه نداشته و در مرحله نهایی پا نزده است، گفت: هر تیمی برای خود دوچرخه‌های اضافی همراه دارد اما در غیر اینصورت، ما میزبان هستیم و در صورتیکه به ما اطلاع می‌دادند قطعا دوچرخه‌ای را در اختیارشان قرار می‌دادیم اما چنین درخواستی به ما مطرح نشده است.

تمام ارگانهای تهران بسیج بودند
وی در پایان با تشکر از همکاری نزدیک نهادهایی همکار در برگزاری تور تهران، گفت: یکی از نقاط قوت برگزاری تور ریاست‌جمهوری تهران همکاری نزدیک و بسیج بودن تمامی بخش‌ها مانند نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر و شهرداری‌‎ها در برگزاری این تور بود که همکاری نزدیک آنها جای تشکر دارد.

سومین دوره تور ریاست جمهوری تهران از 21 تا 25 اردیبهشت‌ماه و با قهرمانی تیم پتروشیمی تبریز در تهران برگزار شد.

کد خبر 1083624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha