۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۰۳

ساکت خطاب به کفاشیان:

برنامه‌های تیم ملی غیر فنی است/ حضور در اتریش زیر پا گذاشتن آشکار تعهدات است

برنامه‌های تیم ملی غیر فنی است/ حضور در اتریش زیر پا گذاشتن آشکار تعهدات است

مدیرعامل باشگاه سپاهان در نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال خواستار توقف برنامه آماده سازی تیم ملی شد و گفت: چنین برنامه‌ای غیر فنی، قابل تامل و سئوال برانگیز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان در نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز نگرانی از زمان برگزاری برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی در تیرماه به جهت آسیبی که به باشگاه‌ها می رسد، خواستار توقف این برنامه شد.

در این نامه آمده است: اخیرا درج اخبار رسانه‌ها مبنی بر برنامه آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران در تیرماه باعث نگرانی و اعتراض کادر فنی و بعضی از مدیران باشگاه‌های کشور شده است. با عنایت به این موضوع توجه شما را به این موارد ذیل جلب می کنم:

1- دهمین دوره مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور در هفته نخست مردادماه 1389 آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال کشورمان در دهه سوم تیرماه برای برگزاری اردوی آماده سازی و انجام دیدارهای دوستانه راهی اتریش می شود. چنین برنامه‌ای برای تیم ملی آنهم در غیر از زمان "فیفا دی" و در شرایطی که برنامه ای برای تیم‌های ملی هیچ کشوری طراحی نشده، قابل تامل و سئوال برانگیز است.

2- از دهه سوم خرداد تا پایان تیرماه همه تیم‌های لیگ حرفه ای در دوره بدنسازی و آماده سازی و هماهنگی تیمی به سر می‌برند و برگزاری اردو برای تیم ملی و جدا کردن بازیکنان شاخص باشگاه‌ها از تمرینات تیمی و باشگاهی غیر فنی و موجب نگرانی شدید کادر فنی و مدیریت این باشگاه است و قطعا باعث بروز مشکلات جدی جسمانی برای بازیکنان و آسیب به هماهنگی‌های تاکتیکی و تیمی خواهد شد.

از شما درخواست می کنیم دستور فرمائید سریعا نسبت به بازنگری در برنامه آماده سازی تیم ملی، الزام سرمربی تیم ملی به برنامه ریزی در زمان "فیفا دی" و توجه به ابتدایی ترین مسئله در آغاز لیگ دهم یعنی برنامه آماده سازی باشگاه‌ها، صورت گیرد تا زمینه تعامل بهتر باشگاه‌ها با تیم ملی در یک برنامه ریزی دو جانبه شکل بگیرد و از تداوم زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی فوتبال و اصول ابتدایی فنی ورزشی در امر آماده سازی باشگاه ها جلوگیری شود.

ضمن اینکه یادآور می شویم در برنامه قبلی تیم ملی در خارج از زمان "فیفا دی" که سال گذشته برای تورنمنت قطر صورت گرفت، مسئولان آن فدراسیون و کمیته تیم‌های ملی صراحتا بر تعهد خود نسبت به انجام برنامه‌های تیم ملی در "فیفا دی"ها پس از تورنمنت قطر تاکید کرده بودند و برنامه احتمالی تیم ملی در اتریش فراموشی و زیر پا گذاشتن آشکار این تعهدات است.

کد خبر 1103876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha