۳۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۸:۰۳

جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی/

جشنواره گل پرتغال برابر کره شمالی/ پرگل‌ترین بازی جام و تلخ‌ترین شکست آسیایی‌ها

جشنواره گل پرتغال برابر کره شمالی/ پرگل‌ترین بازی جام و تلخ‌ترین شکست آسیایی‌ها

دیدار تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و کره شمالی در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با برتری پرگل سرخپوشان پرتغالی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بعدازظهر امروز دوشنبه با برگزاری یک دیدار از گروه G پیگیری شد که در پایان آن تیم پرتغال موفق شد با نتیجه پرگل 7 بر صفر تیم کره شمالی را شکست دهد.

در این دیدار که با قضاوت "پابلو آنتونیو پوزو کوئینتروس" از شیلی و در ورزشگاه "گرین پوینت" برگزار شد، تیاگو (60 و 89)، رائول میرلس (29)، سیمائو سابروسا (53)، هوگو آلمیدا (56)، داسیلوا لیتسون (81) و کریستیانو رونالدو (88) برای تیم پرتغال گل زدند.

در این مسابقه که برابر دیدگان 60 هزار تماشاگر برگزار شد، پدرو مندس و تیاگو از تیم پرتغال و پاک جول جین و یونگ جو هونگ از تیم کره شمالی بازیکنانی بودند که با کارت زرد داور جریمه شدند.

این پرگل ترین بازی جام جهانی 2010 تا امروز بود و سنگین ترین شکستی که تیم‌های آسیایی در جریان این رقابت‌ها متحمل شده‌اند.

این دو تیم یکبار دیگر در جام جهانی 1966 برابر هم به میدان رفته بودند که در آن مسابقه در حالیکه تیم کره شمالی با 3 گل از پرتغال پیش بود، با درخشش اوزه بیو این تیم اروپایی در نهایت به برتری 5 بر 3 برابر حریف آسیایی دست یافت.

با این نتیجه تیم برزیل همچنان با 6 امتیاز صدرنشین گروه G است. پرتغال با 4 امتیاز، ساحل عاج با یک امتیاز و کره شمالی بدون امتیاز به ترتیب رده‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. 

- یازدهمین روز از نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی امروز و امشب با برگزاری دیدارهای زیر در آفریقای جنوبی پیگیری می‌شود:
گروه H:
* شیلی - سوئیس، ساعت 18:30
* اسپانیا - هندوراس، ساعت 23

کد خبر 1104997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha