۸ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۵۳

جایگاه ایران درفناوری اطلاعات؛

برتری ایران در تعداد کاربر / ایران ضعیف ترین کشور منطقه در تامین پهنای باند

برتری ایران در تعداد کاربر / ایران ضعیف ترین کشور منطقه در تامین پهنای باند

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به رتبه دوم ایران در منطقه از لحاظ تعداد کاربران اینترنتی و رتبه دوم در بحث درصد رشد مشترک طی ده سال اخیر، تاکید کرد: متاسفانه در میزان تامین پهنای باند در منطقه در رده های آخر قرار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی فرقانی ظهر امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه چند تن از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موقعیت های منحصر بفرد و استراتژیک ایران که می تواند ما را به هاب مخابراتی منطقه تبدیل کند، گفت: روند افزایش پهنای باند برای ارائه سرویس های پرسرعت و چند رسانه ای، اپراتورهای منطقه را وادار به همکاری و تبادل ارتباطات بین المللی کرده است که در این راستا کشور ما با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک می تواند تحولی بزرگ در ارتباطات منطقه ای و دسترسی به پهنای باند ایجاد کند.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر مشارکت های بین المللی و اجرای پروژه فیبرنوری شمال و جنوب که کشورهای همسایه را در کوتاهترین مسیر به اروپا وصل می کند، اضافه کرد: ترکیه و آذربایجان نیز در حال فراهم آوردن مقدمات برای تبدیل به هاب مخابراتی منطقه هستند تا ارتباط منطقه را با اروپا برقرار کنند برای اینکه این اتفاق محقق نشود باید تمامی تلاش خود را برای استفاده از موقعیتهای موجود بکار بندیم.
 
به گزارش مهر، در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش های عبدالمجید ریاضی و سعید مهدیون تقدیر کرد و صمد مومن بالله را به عنوان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر و علی حکیم جوادی را به سمت رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر منصوب کرد.
 
در همین حال محمدعلی فرقانی نیز معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و علی رستمی نیز به سمت رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه منصوب شد.
 
در این مراسم هریک از افراد مذکور در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه تخصصی خود طی سالهای اخیر و فعالیتهای در دست اقدام توضیحاتی را ارائه کردند.

کد خبر 1181373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha