۳۰ دی ۱۳۸۹، ۱۵:۵۳

حیدری‌پور:

ایجاد سایت موزه تپه اشرف تلاش همگان را می طلبد

ایجاد سایت موزه تپه اشرف تلاش همگان را می طلبد

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تپه اشرف محوطه ارزشمندی است و حفظ و حراست از این مجموعه همکاری مدیریت استان، مدیریت شهری و سازمان میراث فرهنگی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، اسفندیار حیدری‌پور ظهر پنجشنبه در همایش یک روزه دستاوردهای کاوش باستان شناسی تپه اشرف اصفهان اظهار داشت: تپه اشرف جزو ارزشمندترین آثار تاریخی به جا مانده از دوره ساسانیان و اشکانیان است.

وی با بیان اینکه تپه اشرف موقعیت فوق‌العاده‌ای در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: می‌توان با اطلاع‌رسانی درست از این اثر تاریخی علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر جهان به کشور جذب کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: از اواخر خرداد ماه سال جاری فصل اول کاوشهای باستان شناسی بر روی تپه اشرف آغاز و به صورت شبانه روزی عملیات کاوش و تحقیق بر روی این تپه توسط باستان شناسان صورت پذیرفت.

وی به عملیات کاوش بر روی تپه اشرف اشاره کرد و بیان داشت: با وجود مشکلات فراوان این عملیات با دلگرمی خوبی انجام می‌شود و میراث فرهنگی و مصوبه ریاست جمهوری در خصوص احیاب این اثر تاریخی به منظور آزادسازی حریم تپه اشرف و ایجاد همزمان بزرگترین سایت موزه کشور پشتوانه این عملیات کاوش است.

حیدری‌پور با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد این سایت موزه در تپه اشرف قراردادی را به صورت همزمان با اداره محیط زیست تهران منعقد کرده‌است، گفت: تا به امروز دو فصل از کاوشها بر روی تپه اشرف انجام شده و در حال حاضر فصل سوم کاوش در این اثر تاریخی آغاز شده است.

وی با انتقاد از نابودی بخشی از تپه اشرف به دلیل دفن زباله در اطراف آن و تعریض خیابان مشتاق بیان داشت: تپه اشرف 5.2 هکتار وسعت دارد و قسمتی از این اثر تاریخی به دلیل مدیریت نادرست شهری و توسعه فضای سبز و نیز عملیات خاک برداری از بین رفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری استان اصفهان اظهار داشت: آنچه که امروز از تپه اشرف برجای مانده محوطه ارزشمندی است که باید برای حفظ و حراست از آن مجموعه مدیریت استان، مدیریت شهری و سازمان میراث فرهنگی با همکاری و مشارکت مردم تلاش کنند.

کد خبر 1236715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha