۲۴ فروردین ۱۳۹۰، ۱۰:۳۰

هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد /

بیوگرافی دکتر یزدی صمدی؛ چهره ماندگار کشاورزی در هیئت امنای دانشگاه آزاد

بیوگرافی دکتر یزدی صمدی؛ چهره ماندگار کشاورزی در هیئت امنای دانشگاه آزاد

سه نفر از اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی با رای گیری اعضای این شورا معرفی و مشخص شدند تا تکلیف دانشگاه آزاد اسلامی پس از مدتها مشخص و زمینه اجرای اساسنامه جدید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی گزینه‌های معرفی شده از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین سه عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد از دستورات جلسه هفته جاری شورا بود و در نهایت پس از معرفی 22 نفر به عنوان پیشنهادات اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند، سه نفر حائز بیشترین رای شدند.   

دکتر فرهاد دانشجو، دکتر بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد معرفی شدند و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای لازم را کسب کردند.

دکتر بهمن یزدی صمدی در سال 1316 در قصر شیرین متولد شده و تحصیلات ابتدایی  و متوسطه را در کرمانشاه گذراند. وی سپس به تهران آمد و در رشته کشاورزی دانشگاه تهران مشغول تحصیل شد. یزدی صمدی در سال 1341 به حکم قانون شاگردان ممتاز برای ادامه تحصیل از طرف دولت به آمریکا اعزام شد و مدرک دکتری ژنتیک و اصلاح را از دانشگاه کالیفرنیا اخذ کرد. پس از بازگشت به ایران در دانشگاه تهران مشغول تحصیل شد و پس از چند سال به دانشگاه ایلینویز آمریکا رفته و دوره فوق دکتری خود را در آنجا طی کرد.

وی در سال 58 به عنوان معاون تحقیقاتی و آموزشی وزارت کشاورزی منصوب شد. دکتر بهمن یزدی صمدی در حال حاضر رئیس منطقه 11 دانشگاه آزاد اسلامی است. وی در سالهای 62 تا 64 ریاست دانشگاه تهران را برعهده داشت.

یزدی صمدی در سال 76 به عنوان استاد نمونه و در سال 77 به عنوان محقق نمونه دانشگاه تهران انتخاب شد. عضویت پیوسته در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و تالیف آثاری در زمینه اصلاح نباتات زراعی، اصول تولید گیاهان زراعی، طرح های آماری در پژوهش های کشاورزی، فرهنگ کشاورزی و منابع طبیعی بخشی از فعالیت های علمی این استاد است. وی در سال 80 به عنوان چهره ماندگار عرصه علوم کشاورزی برگزیده شد. 

کد خبر 1287895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha