۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۹:۵۲

طرح جامع فرش دستباف ترکمن تهیه می شود

طرح جامع فرش دستباف ترکمن تهیه می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: تهیه طرح جامع تولید فرش دستباف ترکمن در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، رضا غلامی صبح شنبه در کمیته فرش استان، به اهمیت نقش فرش دستباف و ترکمن در صادرات غیر نفتی استان اشاره کرد.

وی افزود: هنر و بخصوص هنر فرشبافی باید گرانقدر و بافندگان آن باید گرامی باشند و منحصر بفرد شدن این کالا در دنیا باید مورد توجه جدی قرارگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه شناسنامه دار شدن فرشها و داشتن ضمانت نامه موجب افزایش ارزش کمی و کیفی آن می شود افزود، باید با تمام پتانسیل در جهت رفع مشکلات این صنعت و بخصوص بافندگان زحمتکش و بهبود و افزایش تولید و صادرات اقدام کرده و جایگاه واقعی فرش دستباف ایرانی را در دنیا حفظ کنیم.
 
معاون برنامه ریزی استاندار گلستان، به اعطای تسهیلات به بافندگان و تولید کنندگان اشاره کرد و ساماندهی طراحان فرش دستباف استان در غالب انجمن طراحان را ضروری داست.
 
غلامی همچنین با اشاره به وجود بافندگان ماهر در استان به بحث آموزش و آشنایی با استانداردها و شیوه های نوین تاًکید و اضافه کرد باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا بتوانیم با وجود 60 هزار بافنده در استان هر ماه 60 هزار متر فرش دستباف تولید کنیم.
 
غلامی به همراه اعضای کمیته فرش از کارگاه قالیبافی در روستای امیر آباد و شرکت تعاونی سولماز در شهرستان آق قلا و کارگاه قالیبافی واقع در روستای قانقرمه بازدید کرد.
کد خبر 1310684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha