۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۲۱

مطهری در گفتگو با مهر:

لغو ادغام وزارت ارتباطات مغایر آیین نامه مجلس/ موضوع با نامه حل نمی‌شود

لغو ادغام وزارت ارتباطات مغایر آیین نامه مجلس/ موضوع با نامه حل نمی‌شود

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی تجدیدنظر کمیسیون اجتماعی برای رفع ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزارتخانه امور زیربنایی را خلاف آیین نامه داخلی مجلس خواند و گفت: تجدیدنظر در این زمینه خارج از حوزه ایرادات وارده شورای نگهبان به لایحه مذکور است.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تجدیدنظر در ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارتخانه های راه و مسکن که به تازگی از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است اظهار داشت: تجدیدنظر در این لایحه خلاف آیین نامه داخلی مجلس بوده و قابل طرح نیست.

وی گفت: آنچه که از سوی کمیسیون اجتماعی قرار است در مجلس مورد بررسی قرار گیرد رفع ابهامات وارده از سوی شورای نگهبان به لایحه تجمیع اختیارت سه وزارتخانه ارتباطات، راه و مسکن است که مورد تایید بوده و در صحن مجلس قرائت خواهد شد. اما تجدیدنظر این کمیسیون که به تازگی مطرح شده و حذف وزارت ارتباطات از این لایحه است از نظر آیین نامه داخلی مجلس خلاف قانون است و از آنجایی که خارج از بحث ایراد وارده به این لایحه از سوی شورای نگهبان است موضوعیتی نخواهد داشت.
 
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی در بحث ادغام وزارت ارتباطات می تواند در همان راستای رفع ایرادات شورای نگهبان حرکت کند در مورد امضای تنی چند از نمایندگان مبنی بر لغو ادغام وزارت ارتباطات اضافه کرد: اشکالات آیین نامه ای موجود در طرح تشکیل وزارت امور زیربنایی و ارتباطات با نوشتن نامه حل نخواهد شد.
 
وی با تاکید براینکه مسیر به سمت ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است ادامه داد: آنچه که مورد ایراد شورای نگهبان در این آیین نامه بود رفع شده و به این دلیل، لغو ادغام وزارت ارتباطات مغایر آیین نامه داخلی بوده و قابل طرح در مجلس نیست.
 
به گفته رئیس کمیته مخابرات مجلس افزودن نام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به وزارتخانه های راه و مسکن برابر اختیارات نمایندگان مجلس صورت گرفته است.
 
پیش از این یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر از احتمال تجدیدنظر در لایحه ادغام و تجمیع وظایف و اختیارات سه وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و ترابری و مسکن و شهرسازی خبر داده و گفته بود: با توجه به مسائل مطرح شده در زمینه ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توضیحاتی که شخص وزیر ارتباطات در خصوص این وزارتخانه با حضور در کمیسیون اجتماعی ارائه کرده اند احتمال تجدیدنظر در اجرای این مصوبه وجود دارد.
 
در همین حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به مذاکرات خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان قانع شدند که ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌های راه و مسکن در این مقطع زمانی به نفع کشور نیست.
کد خبر 1338061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha