۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۳۷

تولید محصولات کشاورزی با نانو کود آلی 20 درصد افزایش می‌یابد

تولید محصولات کشاورزی با نانو کود آلی 20 درصد افزایش می‌یابد

یک فناور برتر نانو بابیان اینکه با به کارگیری نانو کود آلی کلاته آهن، میزان تولید محصولات کشاورزی حداقل 20 درصد افزایش می‌یابد، گفت: این کود 5 برابر ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نظران امروز در جمع خبرنگاران درباره تولید نانو کود کلاته آهن، گفت: این کود فناوری جدیدی است که در سال 1385 به عنوان مکمل تغذیه گیاهی با کاربرد در زمینه کشاورزی و محیط زیست برای نخستین بار در جهان به تولید رسید.

وی افزود: این کود راندمان و بهره وری را در تولید محصولات کشاورزی تا 20 برابر افزایش می دهد و 5 برابر برای کشاورزان ارزش افزوده ایجاد می کند. 

فناور برتر نانو بابیان اینکه این کود مقاومت گیاهان را در مقابل تنش های محیطی افزایش می دهد، تصریح کرد: راندمان تولید گیاه با این کود 12 برابر افزایش می یابد و علاوه بر کمیت، کیفیت محصولات کشاورزی هم با افزایش روبرو می شود.

نظران با تاکید براینکه گازهای گلخانه ای 81 درصد از گاز CO2 را تشکیل می دهند، گفت: بزرگترین صدمه زیست محیطی از طریق گازهای گلخانه ای انجام می شود که با افزایش عمل فتو سنتز در گیاهان می توان این امر را کاهش داد.

وی اظهار داشت: این کود قابلیت جذب و مصرف از طریق خاک بصورت همراه با آب آبیاری و سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی و هم از طریق برگ بصورت محلول‌ پاشی به نسبت یک در هزار را دارد.

وی در ارتباط با قیمت این نوع کود گفت: هر کیلوگرم نانوکود آلی کلاته آهن برای صادرات به نرخ 20 دلار و برای استفاده در داخل کشور حدود 17 هزار تومان عرضه می‌شود.

فناور برتر نانو با انتقاد از وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: متاسفانه جهاد کشاورزی حمایتی از ما نمی کند در حالی که درخارج از کشور حمایت های خوبی از تولید این کود شده و حتی قراردادهای یک میلیارد دلاری را به ما پیشنهاد کردند که فعلا شرایط چنین حجمی از تولید را نداریم.

کد خبر 1338669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha