۷ تیر ۱۳۹۰، ۱۶:۰۲

در آستانه ماه رمضان/

قیمت کالاهای اساسی افزایش نمی یابد

قیمت کالاهای اساسی افزایش نمی یابد

اردبیل - خبرگزاری مهر: سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل گفت: همزمان با فصل تابستان و در آستانه ماه رمضان قیمت کالاهای اساسی افزایش نمی یابد.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، صدیف بیک زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان اردبیل اظهار داشت: بزودی قیمت تثبیت شده کالاهایی چون گوشت قرمز، مرغ، برنج و روغن اعلام می شود.

وی قیمت تثبیت شده هر کیلو تخم مرغ را 23 هزار و 500 ریال اعلام کرد و افزود: سایر اقلام و کالاها به قیمت روز و یا کمتر از روزهای عادی در ایام رمضان عرضه می شود.

سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه در کشور ما طبق مرسوم به دلیل افزایش تقاضا در کالا های اساسی قیمت آنها بالا می رود عنوان کرد: سازمان بازرگانی برای جلوگیری از این امر سیاستهای تنظیم بازار را با برنامه مدون اجرا خواهد کرد.

بیک زاده اظهار داشت: از دهم تیر ماه به مدت دو ماه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و سوء استفاده برخی عرضه کنندگان و حمایت از مصرف کننده طرح نظارت و تنظیم بازار اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح تعزیرات حکومتی، فرمانداری هر شهرستان و نیروی انتظامی نیز به شدت با سازمان بازرگانی همکاری می کنند.

سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل اعلام کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان ،در سطح استان کالا برگ روغن نباتی، برنج و شکر بزودی اعلام می شود که در مرحله اول با توجه به اعتبار موجود کالا برگ روغن نباتی در اولویت قرار گرفته است.

بیک زاده تصریح کرد: در ایام تابستان و ماه رمضان برای افرایش میزان عرضه مراکزی از جمله نیروهای مسلح، دانشگاهها و سایر ارگان از خرید و ذخیره سازی مواد غذایی خودداری خواهند کرد.

وی اعلام کرد: در ایام رمضان 500 تن گوشت مرغ، 80 تن گوشت قرمز و تخم مرغ در بین مصرف کنندگان توزیع می شود.

فروش شیر به قیمت یارانه ای تا 15 تیرماه

سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل همچنین از فروش شیر به قیمت یارانه ای تا 15 تیر ماه سالجاری خبر داد.

بیک زاده اضافه کرد: درباره حذف یارانه شیر تا پایان روز پانزدهم تیر ماه از سوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها هیچ دستوری به دست ما نرسیده است که در صورت اعلام به صورت سراسری به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی یادآور شد: در حال حاضر 92 تن شیر یارانه ای در سطح استان توزیع می شود. که پیش بینی می شود این میزان با توجه به کاهش طبیعی تقاضا در فصل تابستان کاهش یابد.

کد خبر 1346874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha