۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۳۱

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

شیعه و سنی در مقابل هجمه‌های دشمنان متحد باشند

شیعه و سنی در مقابل هجمه‌های دشمنان متحد باشند

قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام بر لزوم وحدت شیعه و سنی برای مقابله با دشمنان واحد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار تعدادی از علمای بزرگ شیعه و سنی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور هندوستان ضمن تبریک عید خجسته مبعث به تمام مسلمانان جهان، حضور و تجمع علمای شیعه و سنی در کنار یکدیگر را نمادی از وحدت مسلمین دانست.

وی با استشهاد به آیه شریفه قرآن کریم، «و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا»، رمز عزت و اقتدار امت اسلام را تمسک به حبل الله و حفظ وحدت دانست و تاکید کرد: با توجه به هجمه‌های همه جانبه دشمنان و کینه توزان برای از بین بردن وحدت امت اسلام و ایجاد تفرقه، مسلمانان جهان باید هوشیار باشند و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: امیدواریم در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تلاش برای اعتلای دین مبین اسلام روز به روز بر عظمت و شوکت مسلمانان در همه کشورهای جهان افزوده شود.

همه مسلمانان در مسئله محبت به اهل بیت(ع) اتفاق نظر دارند

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در مسئله محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کل مسلمین اتفاق دارند، تاکید کرد: محبت اهل بیت(ع) و اقرار به رسالت حضرت رسول(ص) از هم قابل انفکاک نیست؛ از این جهت یک اتحاد بین مسلمانان وجود دارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی به جمعیت دویست میلیونی مسلمانان هندوستان اشاره کرد و افزود: گرچه دولت این کشور لائیک است، اما مسلمانان در این کشور دارای موقعیت و جایگاه مهمی هستند و برنامه‌های خاص خود را دارند و حتی شاید برنامه‌هایی که برگزار می‌کنند از برخی کشورهای به ظاهر اسلامی بیشتر باشد.

وی افزود: بیش از دویست میلیون نفر مسلمان در کشور هند زندگی می‌کنند و من به مسلمانان کشور هند که ان شاءالله در آینده نیز کارهای بزرگ و برجسته انجام خواهند داد، امیدوارم و ان شاءالله آینده درخشانی داشته باشند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه مردم هند به آداب، سنن و فرهنگ خود استوار هستند اظهار داشت: علاقه‌ای که مردم مسلمان کشور به حفظ هویت اسلامی و دینی خود دارند بسیار جالب است؛ اینکه به مسلمان بودن و هویت‌شان افتخار می‌کنند بسیار با ارزش است.

مرجع تقلید شیعیان ضمن تاکید بر رونق هرچه بیشتر اسلام در کشور هند، ابراز داشت: باید با همکاری و تبلیغ علما و دانشمندان، اسلام در این کشور بیش از پیش گسترش یابد تا عظمت و اقتدار اسلام بیشتر شود.

وی با مقایسه جمعیت مسلمانان هندوستان با دیگر کشورها تصریح کرد: جمعیت مسلمانانی که در این کشور هستند از برخی از کشورهای مسلمان بیشتر است و این نشان می‌دهد که تعلق آنان به اسلام قطع نشده است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: از آن زمانی که محمد بن قاسم وارد کشور شد، روز به روز اسلام گسترش یافته و علاقه مردم به دین اسلام بیشتر شده است.

هندی‌ها از آل سعود و آل خلیفه به اسلام نزدیک‌ترند

وی به مقایسه حکومت‌های بعضی از کشورهای اسلامی با کشور هندوستان پرداخت و افزود: آزادی‌هایی که مسلمانان در این کشور دارند از بسیاری از کشورها بیشتر است و مسلمانان این کشور خیلی از آل خلیفه و آل سعود به اسلام نزدیک‌تر هستند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به حکومت دیکتاتوری آل خلیفه در بحرین، اظهار داشت: آل خلیفه حکومتی استبدادی است و مردم و مسلمانان این کشور در وضعیت استضعاف هستند و باید علمای جهان اسلام برای نجات آنان چاره‌ای بیندیشند.

وی تصریح کرد: ما به مسلمانان و علمای هند افتخار می‌کنیم؛ بنده در سفری که به این کشور داشته‌ام در جریان علاقه آنها به اسلام و مبانی دینی هستم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی در هند در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، تاکید کرد: وحدت و اتحادی که در این کشور در بین شیعیان و مسلمانان وجود دارد نمونه و جالب است.

وی افزود: علمای کشور هند فعال هستند و کتابخانه‌های باعظمتی در این کشور وجود دارد و که برای ما اسباب افتخار است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام، اظهار داشت: باید در مقابل هجمه‌های همه جانبه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها، همه به صورت متحد و متفق دین خدا را یاری و اسلام را تائید و احکام دینی را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: امروز برای شیعه و سنی مهم‌ترین اصل اعتلای کلمه اسلام، وحدت کلمه و مقابله با جبهه کفر است.

مرجع تقلید شیعیان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حفظ سنت‌های اسلامی ابراز داشت: همه مسلمانان باید در راستای مقابله با هجمه‌های دشمنان گام بردارند و وحدت خود را حفظ، و دین خدا را یاری کنند.
 

کد خبر 1348922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha