پیام‌نما

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ * * * یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود. * * * از تو کی خوشنود گردند ای ودود! / از رهی، هرگز نصاری و یهود؟

۲۲ آذر ۱۳۸۳، ۱۳:۵۵

نادر يغمائيان در گفت و گوي اختصاصي با " مهر":

رشد كيفي توليد انيميشن يكي از اهداف برپايي استوديوي چند منظوره است

بالارفتن ميزان توليد آثار انيميشني مي تواند به رشد كيفي اين عرصه منجر شود كه اين مساله يكي از اهداف برپايي استوديوي چند منظوره انيميشن در كشور به شمار مي رود.

نادر يغماييان، مدير عامل رسانه فرد و انيماتور كشور، در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار تلويزيوني " مهر "، درباره سرنوشت ارايه طرح برپايي يك استوديوي چند منظوره انيميشني، ضمن بيان اين مطلب گفت: ما طرحي  ارايه كرديم كه بر اساس آن توانايي خود براي برپايي يك استوديوي چند منظوره انيميشني را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرديم. آقاي حيدريان، معاون سينمايي وزارت ارشاد با توجه به آگاهي از سابقه و توانايي ما ( رسانه فرد ) در برپايي چنين استوديويي داشت، با راه اندازي آن موافقت كرد و به تصويب نهايي براي اعطاي بودجه و تسهيلات دولتي براي تاسيس اين استوديوي انيميشني رسيده است. اما هنوز كميسيون مورد نظر براي تعيين ميزان تسهيلات تشكيل نشده است. اما ما اميدواريم با اختصاص اعتبار مورد نظر اين استوديو را در اوايل سال آينده ( سال 1384 ) به مرحله بهره برداري برسانيم.

  


انيميشن " خورشيد مصر " به كارگرداني بهروز يغمائيان


وي در ادامه راجع به فعاليت ها و نوع سرمايه گذاري براي تاسيس اين استوديو خاطر نشان كرد:  اين استوديو با بودجه بخش خصوصي برپا مي شود و بخش دولتي فقط در زمينه ارايه تسهيلات بانكي به ما كمك مي كند. اما به طور مستقيم هيچ بودجه اي را صرف تاسيس اين استوديو نخواهد كرد. در اين محل قرار است توانايي توليد گونه هاي مختلف آثار پويا نمايي به صورت 2 بعدي، 3 بعدي، 3 بعدي ديجيتالي، تك فريم، پيك سليشن و ساير انواع انيميشن ايجاد شود. اين مساله هم به افزايش سطح توليد و هم ارتقا كيفيت آثار انيميشني در كشور به خصوص در زمينه آثار سينمايي مي تواند بسيار كمك كند. زماني شبكه هاي تلويزيوني داخلي نياز به پخش برنامه ها و فيلم هاي انيميشني داشتند كه اين نياز تا حدودي برآورده شده است. اما در حال حاضر سينماي ما در راه توليد فيلم سينمايي انيميشني در ابتداي راه قرار دارد كه تاسيس اين استوديو گامي در جهت تامين اين نياز مي تواند به شمار برود.

 


مجموعه انيميشني " رستم و سهراب "


يغماييان درباره ديگر كاربري هاي اين استوديو توضيح داد: ما متاسفانه در بخش جلوه هاي ويژه كامپيوتري براي استفاده در فيلم هاي سينمايي در ابتداي راه هستيم. اين در حالي است كه اكنون در دنيا سينماي رئاليستي با سينماي انيميشن در هم آميخته است و اين دو را نمي توان از هم تفكيك كرد. براي نمونه جاي سوال دارد كه فيلم سينمايي " هري پاتر" يك اثر رئاليستي است يا يك انيميشن محسوب مي شود. اين گونه آثار را بيشتر  بايد انيميشن دانست و در حال حاضر كشور ما از نظر توليد چنين آثاري فعاليت چندان جدي و قابل توجهي ندارد. ما اميدواريم با تاسيس اين استوديوي انيميشني هم نيازهاي خود نسبت به توليد اين نوع آثار را برطرف كنيم و هم شرايطي به وجود بياوريم كه استفاده ساير سينماگران از اين نوع تكنيك ها را آسان تر و مقرون به صرفه تر كند.
اين كارگردان آثار انيميشن در ادامه به ديگر جنبه هاي مورد استفاده اين استوديوي چند منظور اشاره كرد و گفت : انگيزه ديگري كه باعث برپايي اين استوديوي چند منظوره شده، توليد بازي هاي رايانه اي است. در حال حاضر بازار كامپيوتر ما پر از بازي هاي كامپيوتري است كه از كشورهاي مختلف دنيا وارد مي شود و به آساني در اختيار كودكان و نوجوانان ما ( به عنوان اصلي ترين گروه استفاده كننده از اين نوع بازي ها ) قرار مي گيرد. ورود اين نوع بازي ها جدا از اينكه مي تواند به صنعت توليد انيميشن داخل كشور لطمه بزند، بدون ترديد بخش عمده اي از اهداف فرهنگي و استعماري توليد كنندگان اين نوع بازي ها را نيز با خود همراه مي آورد. به اين ترتيب كه نوع حركات، پوشش و ساير اعمال و رفتار شخصيت ها و حتي محل هاي مورد نظر اين نوع بازي ها مي تواند بر ذهن و فكر كودكان و نوجوانان ما تاثير منفي ومخرب بگذارد و به تهاجم همه جانبه فرهنگي كه بر ما اعمال مي شود، به طور مستقيم دامن بزند.
يغمائيان درباره اينكه تاسيس چنين استوديوي توليد انيميشن تا چه اندازه به افزايش توليد، پايين آمدن هزينه ها و در عين حال بالا رفتن كيفيت آثار اين عرصه مي تواند كمك كند، اظهار داشت: اصولا" ما بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه فاصله كشور ما در زمينه توليد انيميشن با كشورهاي صاحب اين صنعت در غرب بسيار زياد است. آنها از تجربه و سابقه اي 100 ساله برخوردار هستند و با توجه به آنچه كه در طول زمان بر اساس آزمون و خطا به دست آورده اند، اكنون به صورت سازمان يافته اي فعاليت مي كنند. به همين خاطرهم صنعت انيميشن سازي براي آنها به سودآوري رسيده است. در حالي كه ما در چنين جايگاهي قرار نداريم. براي نمونه ما صنعت خودرو سازي خودمان با كشورهاي غربي را به هيچ شكل نمي توانيم مقايسه كنيم.  به عقيده من اگر حمايت واقعي و درستي از توليد كنندگان آثار انيميشني شود، بدون ترديد اين بخش توان توليد ميزان آثار بيشتري را به دست خواهد آورد و اگر ما در سال به جاي 200 دقيقه بتوانيم 10 هزار دقيقه انيميشن توليد كنيم، بدون ترديد سطح كيفي آثار نيز افزايش چشمگيري خواهد يافت. تاسيس چنين استوديويي موجب مي شود ما سالانه بتوانيم 1 تا 2 فيلم سينمايي انيميشني توليد كنيم و به رشد اين صنعت كمك مي كند.

کد خبر 138192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha