۷ شهریور ۱۳۹۰، ۱۶:۱۳

اکرمی در گفتگو با مهر:

نهادینه‌شدن فرهنگ اجرای قوانین زمینه اختلافات را از بین می‌برد

نهادینه‌شدن فرهنگ اجرای قوانین زمینه اختلافات را از بین می‌برد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در کشور فرهنگ اجرایی کردن قانون را محک و ملاک قرار دهیم دیگر زمینه اختلاف در کشور بوجود نخواهد آمد.

سید رضا اکرمی در گفتگو با مهر، در خصوص فرازی از بیانات مقام معظم رهبری که شب گذشته در دیدار با اعضای هیئت دولت انجام شد مبنی بر لزوم تنازل از خواسته‌ها، تببین مواضع و ارتباط دوستانه با سایر قوا در موارد اختلاف اظهار داشت: وجود اختلاف نظر در کارهای اجرایی یک امر طبیعی است اما در صحنه عمل نمی شود هر کسی کار خود را انجام دهد.

وی اضافه کرد: برای حل اختلاف نظرها باید ابتدا سران قوا ماهیانه یک یا دو بار با یکدیگر جلسه برگزار کنند و موارد اختلافی خود را در این جلسه مطرح کنند تا به یک تصمیم واحد برسند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در صورتیکه اختلافات بین قوا حل نشد سران قوا باید این موارد اختلافی را به هیئت عالی حل اختلاف که اخیرا توسط مقام معظم رهبری تاسیس شد ارائه دهند تا در آنجا راجع به آن تصمیم گیری شود و بعد از آن باید سران قوا برای دوری از اختلافات از تصمیمات این هیئت تبعیت کنند.

وی افزود: البته راهکار دیگری هم وجود دارد مبنی براینکه موارد اختلافی را سران قوا اهم و فی الاهم کنند وبه موارد اهم عمل کنند.

اکرمی در پایان تصریح کرد: اگر در کشور فرهنگ اجرایی کردن قانون را محک و ملاک قرار دهیم دیگر زمینه اختلاف در کشور بوجود نخواهد آمد.

کد خبر 1395650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha