۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۴:۱۳

نکویی‌مهر خبرداد:

قیمت تخم‌مرغ کاهش می‌یابد/ دلایل گرانی تخم‌مرغ در بازار

قیمت تخم‌مرغ کاهش می‌یابد/ دلایل گرانی تخم‌مرغ در بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح دلایل افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار، گفت: قیمت تخم‌مرغ در بازار ظرف روزهای آینده روند کاهشی به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نکویی‌مهر در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تنظیم بازار تخم‌مرغ گفت: در سه ماه آخر سال گذشته، وقوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان سبب شد که تولید تخم‌مرغ تحت تاثیر قرار گیرد و مرغ‌های تخم‌گذار از بین بروند؛ بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت تمهیداتی را برای برقراری آرامش در بازار این کالا صورت داد که دامنه آن، از تغییر در تعرفه واردات تا هماهنگی برای رشد در تولیدات جدید کشیده شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در عین حال، با توجه به محدودیت‌هایی که در موضوع عرضه تخم‌مرغ وجود دارد و تقاضایی که به طور طبیعی هر سال در نیمه دوم سال برای مصرف این کالا در کشور افزایش می‌یابد، قیمت رو به بالا رفتن گذاشته و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت که شرایط را برای واردات تخم‌مرغ سهل‌تر کند.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز با واردات تخم‌مرغ موافقت کرده است و قرار بر این شده که کمبود تولید تا نیاز بازار، با واردات تامین شود. البته در کنار این امر، اتحادیه مرغداران میهن نیز این تعهد را پذیرفته است که واردات انجام دهد که البته سقف واردات نیز برای این اتحادیه برداشته شده است.

به گفته نکویی‌‎مهر، در کنار این بحث بازرسی و نظارت بر بازار نیز صورت گرفته است و در کنار آن، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به موضوع قیمت ورود کرده است، در حالیکه قیمتگذاری در مورد تخم‌مرغ در ماههای گذشته صورت نمی‌گرفته است.

وی اظهار داشت: تا پیش از این اتفاق، بازار تخم‌مرغ یک بازار کاملا رقابتی بود و کارخانجات حتی در حاشیه ضرر قرار داشتند، اما هم اکنون به دلیل مشکلاتی که بروز کرده است، کشور با کمبود عرضه مواجه شده که با تمهیدات در نظر گرفته شده، به نظر می‌رسد که قیمت ظرف روزهای آتی کاهش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تامین بخشی از نیاز بازار از طریق واردات نیز در حال پیگیری است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. به نحوی که بازرسان از مزرعه تا مغازه‌ها را به شدت تحت نظارت دارند.

کد خبر 1430248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha