۲۳ مهر ۱۳۹۰، ۹:۰۸

امیرعبداللهیان درگفتگو با مهر: سناریوی ساختگی و کذب آمریکا بسیار ناشیانه است

امیرعبداللهیان درگفتگو با مهر: سناریوی ساختگی و کذب آمریکا بسیار ناشیانه است

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر برنامه ایران برای ترور یک دیپلمات سعودی در آمریکا گفت: این یک سناریوی ساختگی و کاملا کذب از سوی آمریکا است.

حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در درجه اول نباید از نقش لابی صهیونیست ها در آمریکا غافل ماند و چنین طراحی های سراپا کذب عمدتا از کانون فتنه لابی صهیونیست ها در آمریکا و غرب ریشه می گیرد.

وی با اشاره به تحولات ماههای اخیر منطقه که ناشی از بیداری اسلامی به شمار می رود تصریح کرد: به دلیل رفتارهای منبعث از استعمار کهنه و نوین محور آمریکایی و صهیونیستی سمت و سوی مطالبات و حرکت مردم به اقدامات عملی در ابراز انزجار و تنفر عمومی از عملکرد رژیم صهیونیستی و نظام سلطه قرار گرفته و رژیم صهیونیستی هر روز بیش از پیش به انزوا کشیده می شود.
 
امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: از این گذشته مشکلات داخلی آمریکا که در قالب بیداری مردم و ماجرای وال استریت هر روز ابعاد گسترده تری می یابد نیز در راستای این سناریوی ساختگی در خور توجه است.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: در این بین فاکتور جدیدی وارد سناریوی ساختگی و البته بسیار ناشیانه محور آمریکایی - صهیونیستی شده که آن وارد کردن عربستان سعودی در این موضوع است.
 
وی یادآور شد: کشورهای منطقه به خوبی به ترفندهای دیرین دشمنان منطقه در راستای ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان واقفند.
 
وی با اشاره به حمله آمریکا به عراق گفت: فراموش نکنیم در ماجرای اشغال کشور مسلمان عراق توسط آمریکا شاهد ایجاد درگیری شیعه و سنی در این کشور بوده ایم که نتیجه طراحی و مداخلات مستقیم آمریکا در این کشور بود که با درایت رهبران، مراجع و مردم آگاه و هوشیار و مسلمان عراق به خوبی خنثی شد.
 
امیر عبداللهیان تاکید کرد: ما معتقدیم اقدامات اخیر آمریکا سناریوی تکراری و نخ نما است و امروز باید آمریکا به مردم مسلمان منطقه در خصوص اقدامات تروریستی و خرابکاری خود در سراسر کشورهای منطقه توضیح دهد.
 
معاون وزیر خارجه گفت: اسناد و مدارک موثقی از هدایت و پشتیبانی کامل دستگاه امنیتی آمریکا در ماههای اخیر در زمینه حمایت از تروریست هایی همچون گروهک ریگی و به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که افشای جزئیات آن از سوی دستگاههای مربوطه چهره تروریسم دولتی آمریکا را در قبال مردم مسلمان ایران و منطقه بیش از پیش نمایان خواهد ساخت.
کد خبر 1432765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha