۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۳:۰۳

جلالی در جمع خبرنگاران:

پارلمان اروپا شناخت دقیقی از ایران ندارد/ دیدارهای اعضای پارلمان اروپا در تهران

پارلمان اروپا شناخت دقیقی از ایران ندارد/ دیدارهای اعضای پارلمان اروپا در تهران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل رفت و آمد فراوان گروه های ضد انقلاب به پارلمان اروپا، آنها ذهنیتی منفی به ایران پیدا کردند و شناخت میدانی از کشورمان ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران گفت: این سفر در پاسخ به سفر گذشته هیئت پارلمانی ایران به اروپا صورت می گیرد و آنها در پاسخ به آن سفر به ایران می آیند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این سفر به تقویت روابط دوجانبه بیانجامد، گفت: اروپایی ها می دانند دارای پارلمانی قوی و کارآمد است. از سویی دیگر ما معتقدیم پارلمان اروپا تنها پارلمان چند ملیتی جهان است و بی تردید از ظرفیت بالایی برخوردار است، لذا معتقدیم این سفر بسیار موثر خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات موجود در غرب این است که آنها شناخت دقیق و میدانی از جمهوری اسلامی ایران ندارند، گفت: متأسفانه پارلمان اروپا در بیشتر موارد با اپوزاسیون نظام و ضد انقلاب گفتگو می کند در حالی که با مقامات دولتی ما و مردم هیچ ارتباطی برقرار نمی کند.

 وی ادامه داد: این سفر می تواند اقدام مناسبی برای گسترش روابط پارلمانی اروپا و ایران باشد.

جلالی با اشاره به مواردی که می تواند در این گونه دیدارها مطرح شود، گفت: در این سفر می توانیم مواضع جمهوری اسلامی ایران را به صورت شفاف به پارلمان اروپا انتقال دهیم، چرا که در سالهای اخیر رفت و آمد گروه های ضد انقلاب به پارلمان اروپا موجب شده تا ذهنیت منفی نسبت به ایران شکل بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه این سفر در هفته آینده انجام خواهد شد گفت: در این دیدارها اعضای پارلمان اروپا با فراکسیون های مختلف مجلس، کمیته حقوق بشر، و دیگر مقامات دولتی و غیر دولتی گفتگو خواهند کرد.

کد خبر 1444163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha